• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68309
+
-

افزایش تولید میوه در کردستان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی: پیش‌بینی می‌شود که امسال 330 هزار تن میوه در استان تولید شود

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: 301 هزار تن انواع محصولات باغی در سال گذشته در استان تولید شد که امسال با توجه به این‌که شدت سرمازدگی محصولات کشاورزی استان کمتر بوده است، پیش‌بینی می‌کنیم تولید ما به 330 هزار تن افزایش یابد. به گزارش ایسنا «زاهد حاجی میرزایی» اظهار کرد: در حال حاضر برداشت محصولات هسته‌دار استان از جمله گیلاس، آلبالو و زردآلو در مراحل پایانی خود بوده که پیش‌بینی ما برداشت 22 هزار تن است.

 وی با اشاره به این‌که همچنین 3 هزار و 200 هکتار در استان سطح زیر کشت هلو و شلیل قرار دارد، افزود: برداشت این 2 محصول به‌جز ارقام زودرس آن، هنوز شروع نشده که پیش‌بینی ما تولید 45 تا 50 هزار تُن هلو و شلیل است.  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان با بیان این‌که بازار عمده محصولات استان کردستان تهران است، عنوان کرد: مازاد مصرف استان به تهران و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: با توجه به این‌که صنایع تبدیلی در بخش محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد، باید روی صادرات کار کنیم. میوه‌های دارای کیفیت درجه یک و دو، بیشتر وارد بازار مصرف و تازه‌خوری می‌شوند، اما برای محصولات درجه 3 استان، بزرگ‌ترین کارخانه فراوری محصولات کشاورزی غرب کشور قرار است در مریوان احداث شود. قرار است فاز اول این کارخانه امسال به بهره‌برداری برسد که خوراک اولیه آن 80 تا 85 هزار تن محصولات کشاورزی استان است که اگر راه‌اندازی شود کمک خوبی برای کشاورزان ماست.

این خبر را به اشتراک بگذارید