• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68295
+
-

دلخوری از فتحی یا دورخیز برای فدراسیون؟

دلخوری از فتحی یا دورخیز برای فدراسیون؟

علی خطیر در ماه‌های اخیر یکی از چهره‌های خبرساز باشگاه استقلال بوده است. معاون ورزشی آبی‌ها در اواخر فصل گذشته به واسطه درگیری‌هایش با شفر به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌ها تبدیل شد، پس از آن جنگی تمام عیار را با حسین حسینی و وریا غفوری در فصل نقل‌و‌انتقالات استارت زد و در ادامه پرونده جنجالی پروپئیچ را بست تا ناجی استقلالی‌ها لقب بگیرد. با نزدیک شدن به شروع فصل جدید، انتظار می‌رفت کم‌کم خطیر از کانون توجهات دور شود اما استعفای ناگهانی‌اش بار دیگر شرایط را تغییر داد؛ استعفایی که خبر رسیده کتبی نبوده و به‌صورت شفاهی صورت گرفته است. در ابتدا عنوان شد خطیر به‌دلیل مشکلات خانوادگی تصمیم به کنار رفتن از استقلال گرفته اما حالا پس از گذشت 24‌ساعت اخبار جدیدی در این خصوص رسانه‌ای شده که نشان می‌دهد مشکلات خانوادگی تنها یک‌بهانه بوده است.

  پای 2‌بازیکن در میان است
خطیر پیش از سفر به سوئیس نفر اول باشگاه استقلال در بازار نقل‌و‌انتقالات بوده است. او با حکم فتحی، امور نقل‌و‌انتقالاتی استقلال را پیش برده، از مذاکره و توافق با استراماچونی گرفته تا جذب بازیکنان جدید و توافق با بازیکنان فصل پیش. در این میان حسینی و غفوری تنها بازیکنانی بوده‌اند که با دستور هیأت‌مدیره پای میز مذاکره با منزوی نشسته‌اند و خطیر نقشی در تمدید قرارداد آنها نداشته است. گفته می‌شود معاون ورزشی استقلال پس از بازگشت از سوئیس در جریان امضای قرارداد عارف غلامی با آبی‌ها قرار می‌گیرد و از اینکه این بازیکن بدون هماهنگی او جذب شده، دلخور می‌شود. براساس شنیده‌ها ابتدا به خطیر می‌گویند استراماچونی خودش خواهان جذب غلامی بوده اما پس از پرس‌و‌جوهای معاون ورزشی مشخص می‌شود مدافع سابق تیم‌های سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن، از طریق مدیرعامل به سرمربی تیم معرفی شده است. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. علی کریمی یکی دیگر از بازیکنانی است که پروژه تمدید قراردادش دلخوری خطیر را به همراه داشته است. اینطور که گفته می‌شود خطیر اصرار زیادی به تمدید 2‌ساله قرارداد کریمی داشته اما این بازیکن تنها حاضر به امضای قرارداد یکساله بوده است. خطیر اعتقاد داشته تمدید یکساله باعث می‌شود تا استقلالی‌ها سال آینده هم با کریمی برای ماندن مشکل داشته باشند اما فتحی از یک‌طرف به‌خاطر فشار هواداران و از طرف دیگر به‌دلیل کیفیت فنی این بازیکن، اصرار به امضای قرارداد تحت هر شرایطی با هافبک دفاعی ملی‌پوش تیمش می‌کند. به تمام این ماجرا‌ها شایعه یکی بودن مدیربرنامه‌های کریمی و غلامی را هم اضافه کنید که رسانه‌ای شدنش سروصدا به راه انداخته است. مدیربرنامه‌ای که دست بر قضا خطیر با او رابطه خوبی ندارد. گفته می‌شود این ایجنت شرط کرده که کریمی تنها در شرایطی با آبی‌ها قراردادش را تمدید می‌کند که غلامی هم جذب این تیم شود.

   ماندن یا رفتن
حالا که خطیر از سمتش استعفا داده، خیلی‌ها منتظرند تا ببینند فتحی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه با آن موافقت می‌کند یا خیر. اخبار رسیده از باشگاه استقلال نشان می‌دهد احتمال پذیرفته نشدن این استعفا به‌مراتب بیشتر از قبول آن است چراکه خطیر پس از حل پرونده پروپئیچ نقش ناجی آبی‌ها را ایفا کرده و کنار گذاشته شدنش می‌تواند هزینه‌هایی برای فتحی و باشگاه داشته باشد. از همین‌رو پیش‌بینی می‌شود خطیر با گرفتن اختیارات بیشتر، از جدایی انصراف ‌دهد و معاون ورزشی استقلال باقی بماند.
در عین حال برخی گمانه‌زنی‌های دیگر حاکی از آن است که معاون پر سر و صدای استقلال بدش نمی‌آید، همکاری‌اش با این باشگاه را همین جا به پایان برساند؛ درست پس از آنکه به‌دلیل پرداخت طلب پروپئیچ از دارایی‌های استقلال در فیفا، چهره یک قهرمان از خودش ساخته است. شاید برای مردی که رویایش نشستن روی یکی از صندلی‌های وسوسه‌کننده فدراسیون فوتبال است، استعفای امروز، خداحافظی در اوج تلقی شود و دورخیزی به موقع برای انتخابات آینده فدراسیون.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید