• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68291
+
-

ناظر فضای سبز، طراح گل بوستان‌های ناحیه 2 است

رزهای نشاط‌آور و امیدبخش

نیم نگاه
رزهای نشاط‌آور و امیدبخش


این روزها اگر به بوستان‌های دهقان، ملت و... در شهرداری ناحیه2 منطقه4 سر بزنید، گل‌های رنگارنگی که به زیبایی کنار هم کاشته شده چشمانتان را می‌نوازد. وجود انواع رزهای سرخ و سفید در بخشی از بوستان محلی کوچک دهقان اینجا را به جاذبه گردشگری تبدیل کرده و شهروندان از محله‌های همجوار برای تماشای گل‌ها یا گرفتن عکس یادگاری در لابه‌لای رزها ترغیب شده‌اند. این مناظر زیبا حاصل تلاش کارگران و سلیقه ویژه ناظر فضای سبز این ناحیه است. 
«حوریه ناسخیان» تنها بانوی ناظر فضای سبز در منطقه 4 است که با تکیه بر دانش، تجربه و سلیقه زنانه در 4 سالی که در این منطقه فعالیت می‌کند، جلوه ویژه‌ای به بوستان‌ها و فضای سبز بخشیده است. این بانوی 44 ساله که پا به پای کارگران فضای سبز در طراحی 50 بوستان ناحیه و رفع مشکلات پیش آمده در فضای سبز و... تلاش می‌کند، درباره فعالیت ناظران فضای سبز می‌گوید: «همه امور مربوط به فضای سبز از جمله نظافت، شست وشو و نگهداری آب‌نماها، نظارت بر کاشت و آبیاری و حفظ گیاهان، مراقبت از پایه‌های روشنایی، مبلمان بوستان، نظارت بر فعالیت پیمانکاران و... از جمله وظایف ناظران فضای سبز است.»
ناسخیان درباره فعالیت بانوان در این حوزه می‌گوید: «حضور بانوان در این شغل عادی شده و بیشتر کارشناسان فضای سبز و افرادی‌که طرح‌های گل را طراحی و اجرا می‌کنند، خانم و اتفاقاً خیلی هم موفق هستند.» 
ناظر فضای سبز شهرداری ناحیه2 درباره مشکلات این حرفه می‌گوید: «فعالیت در این حرفه روز و شب نمی‌شناسد، از صبح که در بیسیم اعلام حضور می‌کنم تا پاسی از شب درگیر کار هستم. این موضوع زمانی که هوا طوفانی است یا به دلایل بارندگی شدید وضعیت عادی نیست و... پیش می‌آید. مثلاً قبل از وقوع طوفان و باد شدید ناظران فضای سبز در حال آماده‌باش هستند و اگر یک درخت سقوط کند، گاهی حتی زودتر از مأموران آتش‌نشانی و 137 به محل می‌رسند.» 
او می‌افزاید: «بخشی از مشکلاتمان مربوط به حضور معتادان در بوستان‌هاست. برخی از آنها به وسایل بازی صدمه می‌زنند، مثلاً همین چند روز پیش یکی از مجموعه بازی‌های بوستان الغدیر را آتش زدند، گاهی هم پایه‌های چراغ یا آب‌نمای بوستان را سرقت می‌کنند و ما باید درکمترین زمان مشکل را رفع کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید