• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68260
+
-

سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها محدود می‌شود


از ۲۰ مرداد 98 مرحله اول استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه ملزم هستند نسبت به دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند. البته خبرها حاکی از این است که الزام استفاده از کارت سوخت به یکباره در کل کشور اجرا نمی‌شود و کارت سوخت جایگاه‌ها نیز با اعمال برخی از محدودیت‌ها تا مدتی قابل‌استفاده خواهد بود.

به‌گزارش همشهری، طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، الزام به استفاده از کارت سوخت ابتدا در کلانشهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجرا می‌شود و ظرف مدت کوتاهی استفاده از کارت سوخت شخصی در سایر شهرها نیز الزامی خواهد شد. البته امیر وکیل‌زاده می‌گوید: در ابتدای کار، کارت سوخت جایگاه‌داران هم برای استفاده کسانی که کارت سوخت شخصی ندارند باقی می‌ماند اما کمیت میزان سوخت تحویلی به این کارت‌ها به‌تدریج کاهش می‌یابد تا همه مجبور به استفاده از کارت شخصی شوند. به‌عنوان‌مثال با کارت جایگاه فقط 30 لیتر سوخت تحویل خودرو خواهد شد درحالی‌که دارندگان کارت سوخت شخصی می‌توانند در هر بار سوخت‌گیری 60 لیتر بنزین بزنند. طبق اعلام شرکت ملی پخش، رمز اولیه کارت‌های سوخت ۴رقم پایانی شماره ملی صاحب کارت است؛ اما اگر کسی رمز کارت سوخت را فراموش کرده باشد، باید به مراکز رمزگشایی کارت سوخت مراجعه کند. افراد می‌توانند آدرس این مراکز و راهنمایی‌های لازم را از طریق سایت شرکت ملی پخش یا از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ دریافت کنند.

به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش، کسانی که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان‌های قبلی نسبت به ثبت‌نام آن اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ با در دست داشتن مدارک، برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.

آمار مصرف بنزین
امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: میزان متوسط روزانه مصرف بنزین در سال از ابتدای امسال تاکنون ۹۵میلیون لیتر و مصرف متوسط گازوئیل در صنعت حمل‌ونقل ۴۷میلیون لیتر بوده است. او با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت آمار مختلفی را درباره میزان مصرف با توجه به نوع و کلاس خودروها در اختیار ما قرار می‌دهد، گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت خودبه‌خود باعث کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هدررفت منابع ملی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید