• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68250
+
-

ادامه و تنوع طرح‌های حمایتی از کتاب

نگاه
ادامه و تنوع طرح‌های حمایتی از کتاب


نیکنام حسینی‌پور ـ مدیرعامل خانه کتاب

طرح تابستانه کتاب، روزهای آخر اجرای خود را می‌گذراند و قرار است، سوم مرداد به فرجام برسد. گرچه تاکنون هم بسیاری از نظرات مطرح و منعکس شده است و مجموع اظهارنظرها حاکی از رضایت نسبی از نحوه اجرای طرح است اما نظر کلی در این‌باره پس از پایان یافتن طرح جامع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.
بسیاری از خریداران کتاب خواستار ادامه طرح، تمدید یا طولانی‌تر شدن زمان اجرای آن هستند. برنامه‌ریزی‌ای که قبلا، پیش از آغاز طرح برای این منظور شد با در نظر داشتن زمان فعلی اجرای طرح بود و امکانات و محدودیت‌ها اجازه تمدید زمان اجرا را نمی‌دهد. با این حال باید در نظر داشت که این طرح در آینده نیز می‌تواند اجرا شود؛ ضمن اینکه طرح‌های دیگری نیز در حمایت از کتاب، پدیدآورندگان و مخاطبان آن و درمجموع کتابخوانی در حال اجراست یا قرار است به‌زودی اجرا شود.
تنوع، موجب هم‌افزایی و هم‌پوشانی این طرح‌ها، کاهش ضعف‌ها و افزایش نقاط قوت می‌شود.
همانطور که اشاره شد، اظهارنظر قطعی درباره «طرح تابستانه کتاب» که امسال به مرحله اجرا درآمده، پس از پایان کار منطقی‌تر است. با این حال لازم به یادآوری می‌دانم که با این کار ما وارد فاز یازدهم حمایت‌های فصلی از کتابفروشی‌ها شدیم. کتاب به‌عنوان همنشین دلنشین به مردم یادآوری و یارانه‌های کتاب با کمترین انحراف به گروه هدف پرداخت شد.
بنابراین هم پدیدآورندگان کتاب احساس می‌کنند که رها نشده‌اند و چتر حمایتی بر سر آنان گسترده است، هم مخاطبان از راه‌هایی که برای دسترسی آسان و ارزان آنها به کتاب هموار شده اطمینان دارند و هم اهالی فرهنگ با مشاهده چنین تلاش‌هایی پیشنهادها و نظرات ارزشمند خود را برای رفع اشکالات مطرح می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید