• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68244
+
-

زنان شجاع، مسئولیت رأی مردم را می‌پذیرند

زنان شجاع، مسئولیت رأی مردم را می‌پذیرند


پریسا امیرقاسم‌خانی/ خبرنگار
در روزهای نزدیک به انتخابات شورایاری‌ها از 12700 نفر که در انتخابات شرکت کرده‌اند، 25 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. زنانی که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، مردان را تنها نگذاشته و با تکیه بر توانایی و استعدادهای ذاتی خود، دوشادوش آنان حرکت کردند. زنانی که همانند مردان در محله‌ها حضور دارند و فضای امن و عاری از خطر را برای خود و خانواده‌شان می‌خواهند. جالب است بدانید در منطقه 21تهران بیشترین آمار مشارکت زنان در انتخابات شورایاری‌ها را به نسبت جمعیت داشته‌ایم، به همین منظور نشستی با عنوان «مشارکت زنان در انتخابات شورایاری‌ها» در منطقه و با حضور مردم و مسئولان برگزار شد. شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: «زنان باید ثابت کنند می‌توانند پا به پای مردان شهرشان را بسازند.» او ادامه داد: « ازسال 1358 که تصمیم گرفتم وارد عرصه سخت سیاسی بشوم تا به امروز خانه نرفتم، چون یاد گرفتم خانه نشین نشوم و هر جا که صادقانه با مردم حرف زدم، رأی گرفتم.» شهربانو امانی ادامه داد: «حضور مردم در شهر باعث سالم‌سازی‌ و عبور از شرایط سخت می‌شود. مردم صاحب مملکتشان هستند.» عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: «مردم تهران صندوق انتخابات شورا و محلی را خیلی جدی گرفتند. چون می‌دانند رأی آنها می‌تواند فرصت نظارت و هدایتشان را فراهم آورد. برای همین شورای پنجم 3 برابر شوراهای گذشته رأی آورد.» امانی درباره انتخابات این دوره شورایاری‌ها گفت: «انتخابات شورایاری‌ها کاملا قانونمند و ضابطه‌مند است.

شورایاری‌ها باعث نظارت و دیده‌بانی شورا و مردم می‌شوند.» عضو شورای شهر تهران درباره حضور زنان در انتخابات شورایاری‌ها گفت: «وقتی یک زن هستید و رسالت و مسئولیت رأی مردم را می‌پذیرید و خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهید، یعنی شجاعت و شهامت مضاعف دارید. آن هم در عرصه شورایاری که نام ندارد، ولی نام نیکو به همراه خواهد داشت.

امروز زنان همچون مادرانشان در دوران مشروطه نشان خواهند داد که پای کارهستند و اتفاقا از کف خیابان و محله شروع می‌کنند. انتخابات شورایاری‌ها فرصتی برای آنهاست که به صحنه اجتماعی بیایند و وظیفه اجتماعی خودشان را انجام بدهند.» او با اشاره به بیشترین آمار شرکت‌کنندگان زن منطقه21در انتخابات شورایاری‌ها گفت: «همانطورکه منطقه21 برندهای مختلف دارد، می‌تواند برند شورایان موفق را هم داشته باشد. شورایاری‌هایی که شهرداری نیستند، بلکه بازوان قدرتمند شورای شهر و دیده‌بان‌های شهری هستند.» حسن رحمانی شهردار منطقه 21 نیز ضمن گرامیداشت حضور زنان منطقه در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران گفت: «انتخابات نمود دمکراسی است. انتخابات شورایاری‌ها مهم‌ترین موضوع پارلمان محلی است که باعث شناخت بیشتر مدیریت شهری نسبت به محله می‌شود. شورایاران با ارائه اطلاعات درست به مدیران شهری آنها را در تصمیم‌گیری‌هایشان کمک می‌کنند.» او ادامه داد:«انتخابات شورایاری‌ها خط سیاسی ندارد و قصد شورایاری‌ها خدمت به مردم است و حضور بانوان در عرصه‌های اجرایی شورایاری‌ها یک فرصت و باعث خیر خواهد شد.» او در پایان گفت: «حضور بانوان در انتخابات، باعث بالا رفتن سلامت انتخابات می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید