• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68229
+
-

تقدیر رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از حناچی

تقدیر رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از حناچی


محمد سرابی/ خبر‌نگار
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از پیروز حناچی، شهردار تهران برای حضور فعال در کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» و تأکید مداوم بر استفاده از دوچرخه تقدیر کرد.

به گزارش همشهری، پیروز حناچی صبح نخستین روز مرداد و در سه‌شنبه بدون خودرویی دیگر، با دوچرخه مسیر خود را از میدان توحید آغاز کرد. رئیس فدراسیون و رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان تهران نیز او را همراهی کردند.

شهردار در حاشیه برنامه دوچرخه‌سواری با حضور در میدان ولیعصر در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت سلامت شهروندان در تهران چندان مطلوب نیست. تحت این شرایط توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری که در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است، می‌تواند با هدف ارتقای سلامت شهروندان دنبال شود. حناچی با بیان اینکه هم‌اکنون استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک‌درصد است، ادامه داد: امیدوارم طی یک برنامه چند ساله این میزان را به 3یا 4درصد برسانیم و مسیرها را ایمن‌سازی‌ کنیم.

حناچی در مسیر بعدی با دوچرخه به خیابان لاله‌زار رفت و همراه با «عبدالرضا گلپایگانی» معاون شهرسازی و معماری شهرداری و «برزین ضرغامی» مدیرعامل سازمان زیباسازی به ساختمان خانه اتحادیه رفت و از آخرین اقدامات انجام شده برای مرمت و بازگشایی آن بازدید کرد.

خانه باغ اتحادیه یا خانه امین‌السلطان عمارتی مربوط به دوران قاجار است که از دهه ۷۰ موضوع تملک این خانه و مرمت آن مطرح بود. این خانه تاریخی به‌عنوان تنها بازمانده از خیابان لاله‌زار قدیم و یکی از باارزش‌ترین معماری‌های دوره قاجار در سال ۹۴ و با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از سوی شهرداری تهران تملک و مرمت آن آغاز شد. این خانه هم‌اکنون شامل حدود ۳۵۰۰ متر بنای مسقف قدیمی و ۶۳۰۰ متر بنای مسقف جدید، ۷ عمارت و همچنین حیاط، حوضخانه و حمام است که با مرمت‌های انجام شده در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته شهردار، این پروژه در قالب مرمت محله تاریخی لاله‌زار در حال اجراست. شهرداری تهران درنظر دارد اماکن تاریخی شهر را با کاربری‌های فرهنگی مانند موزه مرمت کند و در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

شهرداران مناطق یک، 2، 4، 6، 7، 8، 9، 11، 13، 15، 17، 19 و 22 و همینطور معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران در این روز با استفاده از مترو، اتوبوس یا دوچرخه به محل کار خود رفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید