• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68211
+
-

راز سرقت 5کیلو طلا در اعترافات 3جیب‌بر


بازجویی از 3سارق که به اتهام جیب‌بری و زورگیری در کرج دستگیر شده بودند، نشان داد آنها 5سال قبل در جریان سرقتی مسلحانه 5کیلو جواهرات را از طلافروشی در تهران سرقت کرده بودند.
به گزارش همشهری، اواسط سال93 به مأموران پلیس آگاهی تهران خبر رسید که 3سارق مسلح هنگام ورود یک طلا‌فروش به خانه‌اش، با تهدید سلاح 5کیلو طلا از او سرقت کرده‌اند. زمانی که مأموران به محل حادثه رسیدند، دقایقی از این سرقت مسلحانه می‌گذشت. مرد طلافروش درباره این حادثه به مأموران گفت: «مدت‌ها‌ست که طلافروش هستم و معمولا طلاها را داخل کیف می‌ریزم و با خودم حمل می‌کنم. امروز هم بعد از پایان کارم حدود 5کیلو طلا را داخل کیفم ریختم و در صندوق عقب ماشینم گذاشتم و به خانه آمدم.» او ادامه داد: «مثل همیشه درِ پارکینگ را با ریموت باز‌ کردم و وارد شدم اما پیش از بسته‌شدن در ناگهان 3مرد نقابدار که مسلح بودند، وارد شدند.
آنها با تهدید دست و پایم را بستند و سراغ صندوق عقب رفتند و کیف طلاها را پیدا کردند و در یک چشم برهم‌زدن، فرار کردند.»  هرچند طلافروش مالباخته نتوانسته بود چهره سارقان را ببیند، با این حال کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری آنان آغاز کردند. سارقان این سرقت را در زمان کوتاهی انجام داده بودند و هیچ ردی از آنان باقی نمانده بود. با گذشت حدود 5سال از این سرقت، مأموران پلیس کرج 3نفر را به اتهام جیب‌بری و زورگیری دستگیر کردند.
آنها در جریان بازجویی‌های مقدماتی به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند اما هرچه تحقیقات از آنان ادامه پیدا می‌کرد، به سرقت‌های بیشتری اقرار می‌کردند تا اینکه اعتراف کردند 5سال قبل در جریان سرقتی مسلحانه 5کیلو طلا از یک طلافروش در شمال تهران سرقت کرده‌اند. در این شرایط بود که آنها به دستور قاضی غریب احمدزاده، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه‌34 تهران به دادسرا منتقل شدند تا ابعاد تازه‌تری از سرقت‌های این باند تبهکاری افشا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید