• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68192
+
-

دست خالی البرز از سود گردشگری

گردشگری
دست خالی البرز از سود گردشگری

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار البرز گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون تردد در سال ۹۷ در مسیرهای استان البرز به ثبت رسید اما سهم اقامت در استان بسیار ناچیز بوده چراکه اثربخشی لازم در کارهای روزمره وجود ندارد.
به گزارش فارس «علی درویش‌پور» افزود: دستگاه‌های اجرایی باید کلیه خدماتی را که در ایام نوروز ارائه می‌دهند در ایام تابستان هم ادامه و گزارش آن را ارائه دهند.
وی گفت: فضاهای نامناسب اتوبان کرج- قزوین را باید احصا و مرتفع کنیم و به واسطه این‌که بزرگ‌ترین معبر کشور از استان ما می‌گذرد، باید گردشگران عبوری را از این مسیر جذب کنیم.

وی ادامه داد: به طور قطع با ظاهری آراسته و زیبا برای استان می‌توان مسافران عبوری را به داخل جذب کرد. ورودی‌های استان باید اصلاح شود و با نصب المان‌های استان و کرج تزئین شود.
درویش‌پور گفت: برگزاری همایش‌ها و تورهای یک‌روزه برای شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران در استان البرز می‌تواند رویدادی تأثیرگذار در مسیر برگزاری تورهای یک‌روزه و چندروزه از سوی این مراکز در استان البرز باشد. همچنین برگزاری جشنواره بازی‌های محلی توسط اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداران استان می‌تواند در رونق گردشگری تأثیرگذار باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید