• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68188
+
-

خرید لباس فرم نو مدرسه اجباری نیست

خبر
خرید لباس فرم نو مدرسه اجباری نیست

مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش البرز گفت: والدین بیشتر از 7500 تومان برای بیمه دانش‌آموزی فرزندان خود پرداخت نکنند.
«قاسم پوستین‌دوز» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعیین لباس فرم برای مدارس با الگوی مشخصی برای هر مدرسه، اتفاق جدیدی نیست و در سال‌های گذشته در نظام آموزشی وجود داشته است.
وی ادامه داد: هرچند تعیین لباس فرم، نقش بسزایی در نظم‌دهی و انضباط‌بخشی به ظاهر دانش‌آموزان دارد ولی نباید شکل اجبار به خود بگیرد، به این معنا که مدارس نباید دانش‌آموزان را وادار کنند که هر سال با پرداخت هزینه‌ای لباس نو بخرند.

وی توضیح داد: براین اساس اگر لباس فرم دانش‌آموزی از سال گذشته تاکنون سالم و نو مانده، هیچ اجباری در خرید لباس جدید نیست و دانش‌آموز می‌تواند سال تحصیلی جدید را با همان لباس قبلی آغاز کند.
این مسئول ابراز کرد: برخی خانواده‌ها تقاضا می‌کنند دوختن لباس فرم فرزند خود را به خیاط مدنظر خود بدهند، ولی از آنجایی که لباس فرم همه دانش‌آموزان باید متحدالشکل باشد و ممکن است خیاط شخصی از عهده این کار برنیاید، بهتر است با پرداختن هزینه مشخص‌شده لباس را آماده تحویل بگیرند. 

وی اظهار کرد: خیاط‌هایی که وظیفه دوختن لباس فرم مدارس را به عهده دارند از سوی اتحادیه پوشاک به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند و مدیران مدارس با توجه به فهرستی که در اختیار دارند یکی از آنها را انتخاب می‌کنند و با آنها قرارداد می‌بندند.
پوستین‌دوز با اشاره به ضرورت بیمه دانش‌آموزان گفت: در زمان ثبت‌نام 7500 تومان برای بیمه از دانش‌آموزان دریافت می‌شود تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، والدین برای پرداخت هزینه‌های درمان دچار مشکل نشوند. 
مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش افزود: گرفتن مبلغی بیش از 7500 تومان از دانش‌آموزان تخلف است و در صورت اثبات با مدیر مدرسه برخورد می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید