• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68167
+
-

طرح افزایش تولید پسته در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: جهادکشاورزی برای افزایش 2 برابری سطح تولید پسته برنامه‌ریزی کرده  و  استفاده از دانش روز، تأمین بازار فروش، صنایع تبدیلی و افزایش صادرات لازمه توسعه این محصول راهبردی است. به گزارش ایسنا، «سیدحسن میرعماد» در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان از پسته به عنوان یک ظرفیت مهم در باغداری استان نام برد و افزود: استان سمنان در تولید پسته رتبه اول را به خود اختصاص  داده است.  

وی اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد تولید پسته در سمنان مازاد مصرف استان است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت ۱۲۶ گونه گیاه دارویی نیز در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از ظرفیت بالایی در کشت گیاهان دارویی برخوردار است. وی با اشاره به مزیت‌های کشت گیاهان دارویی در استان بیان کرد: کشت گیاهان دارویی به دلیل مصرف کم آب و ارزش‌ افزوده بسیار بالایی که دارد، باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: علاوه بر این توسعه فضای گلخانه ای، توسعه سامانه‌های آبیاری، افزایش تولیدات و محصولات و.. از اولویت‌ها و سیاست‌های کاری جهاد کشاورزی استان در سال جاری است. میرعماد از برنامه‌ریزی برای تهیه و تدوین سند بهره‌وری آب در استان خبرداد و گفت: تدوین این سند می‌تواند به بخش کشاورزی در استان کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید