• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68148
+
-

نصب تجهیزات در کارخانه سیمان سفید ازنا

قرار است این کارخانه ۲۲ بهمن سال آینده به بهره‌برداری برسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سری نخست تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی سیمان سفید ازنا به ارزش 5 میلیون دلار وارد سایت این کارخانه شده و آماده نصب است. به گزارش ایرنا «محمدرضا صفی‌خانی» در حاشیه بازدید از این کارخانه اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و همت سرمایه‌گذار، حداکثر تا 3 ماه آینده بخش‌های دوم و سوم تجهیزات خارجی این شرکت به وزن ۳ هزار تن از گمرک ترخیص و وارد کارخانه می‌شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری کلی طرح این کارخانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان و تاکنون پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۳۲ درصد بوده است. صفی‌خانی با بیان این‌که عملیات اجرایی سیمان سفید ازنا در شهریور ۹۷ با حضور وزیر صمت آغاز شد، گفت: پس از گشایش اعتبار اسنادی شاهد اجرایی شدن طرح این کارخانه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتارهستیم.

وی بیان کرد: قرارداد ساخت تجهیزات داخلی کارخانه سیمان سفید ازنا منعقد شده و تجهیزات داخلی آن نیز در حال ساخت است که انتظار می‌رود در موعد مقرر تکمیل شود. به گفته این مسئول، کارخانه سیمان سفید ازنا با مشارکت بخش خصوصی و بانک صنعت و معدن با ظرفیت تولید سالانه ۳۳۰ هزار تن سیمان سفید ساخته می‌شود.

رئیس سازمان صمت لرستان افزود: این کارخانه که بخش قابل ‌توجهی از سیمان سفید مورد نیاز کشور را تولید خواهد کرد و بزرگ‌ترین کاخانه تولید سیمان سفید در کشور خواهد بود، قرار است ۲۲ بهمن سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید