• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68146
+
-

تصویب احداث ناحیه صنعتی در چهاربرج میاندوآب

احداث یک ناحیه صنعتی در شهر چهاربرج میاندوآب به تصویب رسیده است و این شهرک در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی می‌شود. به گزارش ایرنا، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در روستای «اسلام آباد» از توابع این شهرستان احداث می‌شود. اراضی این ناحیه صنعتی هم در زون‌های شیمیایی، فلزی، غذایی و سلولزی و پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

«علی عبدلی» با اشاره به صدور سند مالکیت برای واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب بیان کرد: با توجه به این‌که قطعات شهرک صنعتی این شهرستان در گذشته تفکیک شده و واحدهای صنعتی در آن احداث شده است. 

صدور سند مالکیت به نام خود واحدها بررسی خواهد شد تا از این پس سند به نام آنها صادر شود. شهرک صنعتی شهید باکری دارای ۱۷۳ واحد صنعتی بوده که ۱۲۵ واحد دارای پروانه بهره‌برداری است.

از این تعداد ۸۷ واحد فعال و ۳۸ واحد نیز غیرفعال است که امسال ۱۰ واحد دیگر با تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری جدید شامل تولید گونی‌های پلاستیکی، تولید لوله‌های آبیاری و تصفیه روغن و تبدیل آن به مشتقات نفتی به چرخه تولید باز می‌گردد که در اشتغال شهرستان نقش مهمی ایفا خواهد کرد. 

۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان ‌غربی فعال بوده که 1100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند. میاندوآب یکی از مناطق صنعتی مهم آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :