• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68145
+
-

رانش زمین ۵ روستای خوی را تهدید می‌کند

مدیر کل مدیریت بحران خوی: روستاهای اسفران، گوگرد کفچرین، بیانلو و حصار در خطر رانش زمین قرار دارند

امدادرسانی به روستای خسارت‌دیده کفچرین خوی بر اثر رانش زمین انجام شده‌ است، اما رانش همچنان این روستا و 4 روستای دیگر خوی را تهدید می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام مسئولان و کارشناسان رانش زمین در روستای کفچرین که در ۴۵ کیلومتری خوی و با ۱۵۰ خانوار واقع شده است از ابتدای تیر آغاز شده و طی چندین مرحله ادامه داشته است. در نوبت آخر نیز رانش زمین موجب خسارت به منازل مسکونی تعدادی از روستاییان شد.


خسارت به ۱۷ واحد مسکونی 

فرماندار خوی با بیان این‌که رانش زمین در این روستا موجب قطعی شبکه فیبر نوری و تخریب زیرساخت‌های مخابراتی شده بود اظهار کرد: این موضوع مشکلاتی را برای تردد مسافران از مرز و پایانه رازی ایجاد کرده بود.  «سیدمحمد عابدی» با بیان این‌که با تلاش کارکنان مخابرات و تعمیرات انجام شده شبکه ارتباطی مخابراتی و فیبر نوری مرز رازی خوی مجددا برقرار شده است عنوان کرد: رانش زمین در این روستا موجب خسارت به ۱۷ واحد مسکونی، زیرساخت‌های برق و راه شده است.


توزیع چادرهای امدادی 

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان درباره زمان این رانش عنوان کرد: پس از حضور در محل و ارزیابی‌های اولیه مشخص شد زمان آغاز رانش ۱۴ تیر بوده و درنهایت روز ۲۹ تیر این رانش باعث وارد آمدن خسارت به ابنیه روستایی شده است. 

«رضا مسافر» با اشاره به این‌که بر اثر همین خسارت‌ها ۱۳ خانوار در روستای کفچرین خسارت‌ها خسارت‌ دیده‌اند اظهار کرد: ۱۳ چادر امدادی در بین این خانوارها توزیع شده است. مدیر کل مدیریت بحران خوی هم با بیان این‌که رانش‌های مداوم در مسیر این روستا موجب مسدود شدن مجدد می‌شود عنوان کرد: برای حل این مشکل قرار است تا راه جایگزین جدیدی احداث شود. «اسماعیل سالم خویی» با بیان این‌که 5 روستای این شهرستان در معرض رانش زمین قرار دارند گفت: این روستاها عبارت از روستاهای اسفران، گوگرد، کفچرین، بیانلو و حصار است.


توجه جدی مسئولان به خطر رانش در خوی 

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به رانش‌های چند روز اخیر خوی اظهار کرد: در روزهای اخیر چند رانش زمین در بخش قطور خوی از جمله در روستای کفچرین زندگی مردم را تهدید می‌کند که برای این منظور باید مسئولان به این مساله توجه جدی داشته باشند، چراکه رانش زمین در این منطقه روستاهای دیگر را هم تهدید می‌کند. 

«سید تقی کبیری» با اشاره به تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس عنوان کرد: یک ماه پیش نیز این رانش‌ها چند بار رخ داده بود و بخشی از راه‌ها و ساختمان‌های روستا را تخریب کرد. من همان زمان به مسئولان متذکر شدم که اگر اقدام جدی و فوری انجام نشود، مردم روستا مورد تهدید قرار می‌گیرند. بنابراین باید دستور ویژه‌ای برای روستای کفچرین داشته باشید تا مردم بیش از این تحت فشار مشکلات قرار نگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید