• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68131
+
-

بازسازی 10 درصدی ایل‌راه‌های‌ عشایر آذربایجان ‌غربی در هر سال

3 هزار کیلومتر ایل‌راه‌ عشایری در آذربایجان غربی وجود دارد که سالانه ۱۰ درصد آنها مرمت و بازسازی می‌شود. به گزارش ایرنا، مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از چادرهای عشایری منطقه سیلوانا با اعلام این خبر گفت: در یک سال گذشته 5/ 291 کیلومتر از ایل‌راه‌های این استان مرمت و بازسازی شد و با مرمت این راه‌ها ۹۴۹ خانوار عشایری از مسیرهای مناسب برای تردد برخوردار شدند.

«بهرام زینال‌زاده» افزود: امسال نیز با هدف بهبود راه‌های ارتباطی عشایری و برای اجرای طرح‌های مرمت و بازسازی مسیرهای ارتباطی عشایر ۱۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال تخصیص یافت. وی با اشاره به این‌که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به عشایر دارد بیان کرد: بهبود وضعیت ایل‌راه‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل امور عشایر آذربایجان‌ غربی است که با اهتمام ویژه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.

ساماندهی این مسیرها می‌تواند در کمک به عشایر برای کوچ آسان‌تر به ییلاق و قشلاق و محرومیت‌زدایی از این قشر مؤثر باشد. این مسئول تاکید کرد: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد بیان کرد: از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

زینال‌زاده با بیان این‌که بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است افزود: ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی وجود دارد. مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به این‌که رسیدگی به مشکلات بهداشتی عشایر در اولویت است گفت: بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایرنشین ادامه خواهد داشت تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید