• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68121
+
-

ارزیابی عملکرد فارس در حوزه اوقات فراغت

استاندار فارس گفت: جامعه‌ای که پرتلاش و بانشاط است کمتر انحراف می‌یابد و دچار آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

 به گزارش مهر، «عنایت‌الله رحیمی» در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که یکی از مؤلفه‌های اساسی‌ای که در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید به صورت عمیق مطالعه شود علت‌های گرایش به انحرافات و آسیب‌ها است اظهار کرد: باید با مطالعات علمی و پژوهشی، میزان همبستگی میان نبود نشاط و شادی در جامعه و میزان وقوع ناهنجاری‌ها مشخص شود. 

وی با اشاره به این‌که جامعه تک‌بعدی نیست و نمی‌توان برای گسترش نشاط اجتماعی از یک عامل استفاده کرد و سایر زمینه‌ها را در نظر نگرفت ادامه داد: افراد مختلف به حوزه‌هایی مانند ورزش، هنر و سایر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی علاقه‌‌مند هستند و باید با در نظر گرفتن آسیب‌ها، شرایط بهره‌گیری مردم از زمینه‌های فرهنگی و هنری را فراهم کنیم. 

رحیمی با بیان این‌که باید گروه‌های هدف را شناسایی و میزان گرایش و تمایل آنها را به زمینه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مطالعه کنیم افزود: برای کم کردن گرایش افراد به ناهنجاری‌های اجتماعی باید اولویت‌ها را بر اساس میزان استقبال مردم و شدت اثرگذاری هر کدام از فعالیت‌های اجتماعی مشخص و بر اساس مصلحت جامعه سیاست‌گذاری کنیم. 

استاندار فارس خواستار ارزیابی و گزارش دقیق از فعالیت‌های صورت‌گرفته با عنوان اوقات فراغت توسط دستگاه‌های مختلف شد و گفت: کمیته ارزیابی باید در مجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر استان شکل بگیرد و میزان اثربخشی و موفقیت فعالیت‌های مختلف را بررسی کند و به مدیران استان گزارش دهد. 

رحیمی با تاکید بر این‌که دستگاه‌ها و نهادها باید برای ارائه خدمات مطلوب به مردم، امکانات پراکنده خود را تبادل و کمبودها را جبران کنند گفت: هماهنگی میان دستگاه‌ها موجب می‌شود امکانات تفریحی، هنری و ورزشی بسیار بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد و به نیاز مردم به شکل مناسب‌تری پاسخ دهیم. 

وی بهره‌گیری شهرداری شیراز از باغ‌های تملک‌شده به منظور افزایش میزان فضای سبز شهروندان و توجه خاص به آشنایی مردم با خرده‌فرهنگ‌های اقوام در جای‌جای استان فارس را از جمله زمینه‌های جذاب و مؤثر در جذب اقشار مردم در اوقات فراغت دانست و خواستار برنامه‌‌ریزی دستگاه‌های مسئول در این زمینه‌ها شد. 

در این جلسه، دستگاه‌ها به بیان گزارشی از عملکرد خود در زمینه پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و پیشگیری از گرایش به آسیب‌های اجتماعی پرداختند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید