• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68082
+
-

رتبه نخست قزوین در مدیریت زنان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: ۱۶ درصد پست‌های مدیریتی استان در اختیار زنان است و در این حوزه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم. 

به گزارش مهر، صدیقه ربیعی در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: با توجه به سابقه صنعتی و قابلیت‌های دشت قزوین و نزدیکی به تهران شاهد سیل مهاجرت و تغییر در بافت سنتی استان هستیم. وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر جمعیت داریم که ۶۲۳ هزار نفر زن هستند و سهم ما در تولید ملی 5/3 درصد است. اشتغال زنان 1/11 درصد است و ۲۹۷ زن کارآفرین داریم. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: از نظر انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از 2055 موقعیت مدیریتی در استان ۱۶ درصد در اختیار زنان است. ۴۰۰ زن مدیر داریم و رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده‌ایم. 

ربیعی تصریح کرد: از مجموع ۲۹۷ بانوی کارآفرین ۱۱۵ نفر در بخش صنایع دستی، ۳۲ نفر در صنایع تبدیلی، ۲۳ نفر در بخش کشاورزی، ۷۵ نفر در صنعت، ۱۳ نفر در گردشگری، 8 نفر در بازرگانی و ۳۱ نفر در خدمات فعالیت می‌کنند. وی گفت: در حوزه اشتغال زنان ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ 2 میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان داده شده است. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین توضیح داد: در مشاغل خانگی ۱۷ درصد به مردان و ۸۳ درصد به زنان تسهیلات ارائه شده است. در اشتغال روستایی هم ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای ۳۱۱ طرح پرداخت شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید