• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68080
+
-

صدور صنایع دستی عشایر کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها

اخبار
صدور صنایع دستی عشایر کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع دستی عشایر این استان توسط سایر استان‌ها صادر می شود. به گزارش ایسنا «مجید علی پور» افزود: سالانه بیش از 10 هزار متر مربع صنایع دستی از سوی عشایر استان تولید می شود.

وی اظهارکرد: سالانه بیش از 300 هزار تن محصولات کشاورزی، زراعی و باغی از سوی عشایر استان تولید می شود. مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گلیم، گبه و جاجیم تولیدی عشایر استان قابلیت صادراتی دارند و قبلا نیز یکی از برند های مشهور صادرات ایران گبه تولیدی در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

علی پور تصریح کرد: قالیچه هایی که عشایر این استان تولید می کنند قابلیت صادراتی دارند. در بخش هایی نیز صادرات داریم اما توسط بازرگانان و تجار سایر استان ها از مناطق عشایری استان خریداری و صادر می شوند. وی ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد صنایع دستی تولیدی در حوزه عشایر استان است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون بیشتر صنایع دستی که در استان تولید می شود توسط بازرگانان استان های تهران، فارس و اصفهان خریداری می شود.علی پور بیان کرد: مهمترین مشکل عشایر استان در حوزه راه های دسترسی است که در این زمینه در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم. وی تاکید کرد: 13‌شهرک یا کانون اسکان در استان احداث شده که بیش از 2 هزار خانوار در این شهرک ها ساکن شدند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: تقریبا 80 درصد مناطق عشایری و سامان‌های عرفی عشایر مطالعه شده و قابلیت سنجی شده است و تاکنون بیش از 48 مورد مطالعه تفضیلی و نیمه تفضیلی برای ساماندهی برای عشایر در بخش کوچ و اسکان انجام شده است.

علی پور اضافه کرد: 70 پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان در حال اجراست که این پروژه ها بیشتر در راستای ساماندهی مناطق عشایری، احداث ایستگاه ها و پمپاژهای آب، شبکه های انتقال آب، حفر و تجهیز چاه های آب شرب و کشاورزی و بهسازی چشمه های مناطق عشایری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید