• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68075
+
-

طرح بررسی شیوع اوتیسم در اهواز اجرا می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از تصویب طرح بررسی شیوع اوتیسم در اهواز و ارتباط آن با وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها خبر داد.به گزارش ایسنا «فرانک موسوی» در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی زنان و سلامت خوزستان اظهار کرد: در شورای اجتماعی خوزستان کارگروه‌های اجتماعی، سلامت و زنان ادغام شده‌اند و در آن به موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت جامعه، زنان و دختران و مسائل اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی افزود: بسیاری از تصمیماتی که در این شورا گرفته می‌شود، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. موسوی گفت: به طور مثال، زمانی که موضوع خودکشی مطرح می‌شود، تلاش بر این است که راهکارها برای پیشگیری از آن باشد و زیرساخت‌های ورزشی و فضای تفریح و شادابی برای زنان و جوانان ایجاد شود تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: در این شورا مسائل مهم اجتماعی استان، چه در خصوص دختران و زنان و چه سایر افراد، مطرح می‌شود. یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد شیوع بیماری اوتیسم و تبعات آن برای خانواده و جامعه بود که در قالب یک طرح پژوهشی مطرح شد.وی بیان کرد: در مورد بسیاری از مسائل و آسیب‌ها باید مطالعات دقیقی انجام دهیم تا بتوانیم از آنها پیشگیری کنیم.

به گفته موسوی طرح بررسی شیوع اوتیسم در اهواز و ارتباط آن با وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده در شورای اجتماعی خوزستان تصویب شده و برای دریافت اعتبار به شورای پژوهشی ارجاع داده می‌شود تا اعتبارات در نظر گرفته و اجرایی شود.

وی افزود:امیدواریم با اجرای این طرح از شیوع این بیماری در خانواده‌ها پیشگیری کنیم.موسوی گفت: این مطالعه می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب‌ها در خانواده‌ها پیشگیری کند. از سوی دیگر، مشخص می‌کند که پیشگیری چند درصد می‌تواند موفقیت داشته باشد و چه تاثیری در اجتماع دارد.

این مسئول با اشاره به این‌که در کشورهای دیگر در این زمینه تحقیق شده است و قطعا از این تحقیقات به عنوان پیشینه تحقیق استفاده می‌شود، افزود: اما این مطالعه مطابق شرایط فعلی استان خوزستان انجام می‌شود و در آن از تحقیقات و نتایج دیگر کشورها و استان‌ها استفاده خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید