• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68066
+
-

بازدید ابتکار از واحد پرورش دام در آبیک

بازدید ابتکار از واحد پرورش دام در آبیک

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در پایان سفر یک‌روزه خود به قزوین از واحد پرورش دام و مزرعه یک بانوی کارآفرین در روستای قشلاق آبیک بازدید کرد. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، معصومه ابتکار در این بازدید گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی توسط وزارت جهاد کشاورزی و تخصیص اعتبارات خرد به آنها گام موثر دولت در راستای توانمندسازی زنان روستایی است. 

این مسئول افزود: حضور بانوان ایرانی در سال‌های اخیر در عرصه کارآفرینی به‌ویژه در زمینه تولیدات کشاورزی و پرورش دام رشد داشته و دولت نیز حامی این بانوان کارآفرین است. ابتکار اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند با توسعه آموزش بانوان در عرصه تولید و برندسازی، شبکه‌سازی و بازاریابی از این فعالیت‌ها حمایت کند. 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» گفت: در طرحی که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست، کارآفرین به طور تخصصی در زمینه تولید محصول سالم آموزش می‌بیند و اقدام به تولید می‌کند. این طرح با استقبال کارآفرینان روستایی مواجه شده است. 

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: در این زمینه، با ایجاد و توسعه صندوق‌های خرد، زمینه ارائه تسهیلات و پشتوانه‌های مالی برای زنان روستایی فراهم می‌شود. 

زهرا سیفی، بانوی کارآفرین نمونه روستای قشلاق آبیک، با فعالیت در این ۲ بخش برای 5 نفر به طور مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است. وی ۱۸ سال است که در زمینه پرورش دام سبک و زنبور عسل، 4 سال در زمینه گوساله پرواری و ۲ سال در حوزه کاشت گندم و جو فعالیت دارد. 

این بانوی کارآفرین هم‌اکنون ۸۰ رأس گوساله پرواری، ۷۰۰ رأس میش مادر و ۲۰۰ رأس میش اصلاح‌شده برای پرورش و ۸۰ کلنی زنبور عسل دارد. ابتکار روز دوشنبه در سفر یک‌روزه خود به قزوین با شرکت در شورای اداری استان از چند طرح کارآفرینی بانوان قزوینی بازدید کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید