• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68051
+
-

اصلاح و آزادسازی حریم رودخانه تلار

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ گفت: با هدف پیشگیری از هرگونه خسارت ناشی از سیل در آینده، مسیر رودخانه تلار از گدوک تا بهنمیر در حال اصلاح است و تاکنون بیش از ۲۰ کیلومتر از حریم این مسیر اصلاح و آزاد شده است.

به گزارش ایرنا «هادی نیک اختر» گفت: 8 کیلومتر از این مسیر در سیمرغ اصلاح و آزادسازی شده و ۱۶ کیلومتر دیگر از این مسیر هم باقیمانده که تا 3 ماه آینده اصلاح می‌شود.

وی با بیان این‌که در بهنمیر 4 کیلومتر آزادسازی رودخانه تلار انجام شده است، افزود: در حال حاضر 4 کیلومتر از مسیر رودخانه تلار در شهرستان سوادکوه شمالی، 5 کیلومتر از شهرستان سوادکوه و ۵۰۰ متر از رودخانه تلار در خطیرکوه اصلاح و آزاد شده و در بقیه مسیر هم در حال انجام است.

نیک اختر با اعلام این‌که بعد از وقوع سیلاب مسیر رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر آزادسازی نشده است، گفت: هم‌اکنون طرح و پیمانکار آماده است و به محض دریافت مجوزهای لازم، ادوات در این مسیر مستقر می‌شوند و کار آغاز خواهد شد.

این مسئول با بیان این‌که قبل از وقوع سیلاب یکسری اقدامات در رودخانه تلار انجام شده بود، افزود: برنامه‌‌ریزی طرح ساحلی انجام شده و اعتبارات لازم را برای لایروبی رودخانه تلار گرفته‌ایم. در شهرستان بهنمیر 100درصد نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کرده‌ایم و اصلاح مسیر را انجام داده ایم.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ بیان کرد: از ۶ کیلومتر مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ، 3کیلومتر اصلاح شد، اما در بقیه مسیر به دلیل وجود مشکلات حاشیه‌نشینان این کار متوقف شد.

 اگر این مشکلات وجود نداشت، بخش زیادی از رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ ایمن می‌شد.وی افزود: در 3 نقطه آسیب‌پذیر رودخانه تلار اعم از بارفیکلا، قلزم‌کلا و تالار پشت واقع در قائمشهر اصلاح مسیر انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :