• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 68014
+
-

دردسر ناتمام نخاله‌ها

40 میلیون تن نخاله ساختمانی در اطراف کرمانشاه دپو شده که بازیافت آنها به 10 سال زمان نیاز دارد

 مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره به این‌که بعد از 5 سال هنوز راه‌اندازی سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه نهایی نشده، گفت: 40 میلیون تن نخاله ساختمانی اطراف شهر کرمانشاه دپو شده که بازیافت آنها به 10 سال زمان نیاز دارد. به گزارش ایسنا «هایده شیرزادی» اظهار کرد: کرمانشاه نخستین شهر کشور بود که صاحب سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی شد، اما بعد از 2 بار راه‌اندازی، این سایت 5 سال تعطیل مانده است. 

وی ادامه داد: این تعطیلی دلایلی داشت که هم ناشی از مشخص نبودن محل دائمی سایت بود و هم این‌که اعتبارات لازم برای ادامه پروژه تامین نشد.
مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با بیان این‌که حدود 5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات این سایت هزینه شد، افزود: امروز ارزش این تجهیزات به 20 میلیارد تومان رسیده و حدود 5 سال است که خاک می‌خورد. 

به گفته شیرزادی، آخرین تصمیم شهرداری کرمانشاه برای راه‌اندازی سایت نخاله‌های بازیافتی این است که در چند نقطه شهر که دپو نخاله‌ها را داریم، تجهیزات به صورت موقت مستقر شود و بازیافت نخاله‌های هر منطقه که تمام شد، تجهیزات به منطقه دیگر منتقل شود.  وی عنوان کرد: اکنون در چند نقطه از جمله پشت جعفرآباد، جاده سراب قنبر، پشت بیمارستان امام رضا(ع) و... دپو نخاله ساختمانی داریمکه اگر قرار به راه‌اندازی موقت سایت باشد، بازیافت نخاله‌های این مناطق در اولویت است. 

مدیرعامل شرکت بازیافت نخاله کرمانشاه با بیان این‌که ما نیز با اجرای سایت بازیافت نخاله به شیوه موقت در نقاطی که دپو نخاله وجود دارد موافقیم، اظهار کرد: البته باید اعتبارات لازم برای اجرای این طرح نیز از طریق شهرداری تامین شود.
شیرزادی گفت: در این سال‌ها شهرداری به ازای هر متر‌مربع 25 هزار تومان هزینه بازیافت از تخریب‌کنندگان دریافت کرده که اکنون به حدود 60 هزار تومان برای هر متر‌مربع رسیده است. 

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت تولید و دپو نخاله‌های ساختمانی در کرمانشاه داشت و افزود: اکنون حدود 40 میلیون تن دپو نخاله ساختمانی در اطراف شهر داریم که بازیافت آنها با 4 خط تولیدی که داریم به 10 سال زمان نیاز دارد. این مسئول میزان تولید روزانه نخاله در شهر را نیز حدود 2 تا 3 هزار تن برآورد کرد که نسبت به فصل و میزان ساخت‌و‌ساز متغیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید