• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67997
+
-

بهشت بی‌نظم‌ها

پیش از این قرار بود لیگ نوزدهم از دهم مرداد شروع شود، اما مطمئنا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، چرا که در فاصله 10روز تا تاریخ موعود، هنوز حتی قرعه‌کشی این مسابقات هم انجام نشده است. در شرایط طبیعی این اتفاق باید با موج گسترده اعتراض باشگاه‌ها مواجه می‌شد، چراکه آنها به هر حال با محوریت برنامه‌ای که قبلا اعلام شده بود برنامه‌ریزی کرده‌اند و با تغییر آن ضرر می‌کنند. فرض کنید فدراسیون فوتبال آلمان ناگهان تصمیم بگیرد شروع فصل جدید بوندس‌لیگا را به تأخیر بیندازد؛ فکر می‌کنید واکنش باشگاه‌های آلمانی چه خواهد بود؟ مطمئن باشید با یک جنون واقعی طرف خواهیم شد. در ایران اما نه‌تنها کمتر باشگاهی به‌طور جدی به این مسئله معترض است، بلکه برخی از مهم‌ترین تیم‌های کشور از آن استقبال کرده‌اند. به‌عنوان مثال استقلال یکی از تیم‌های نامداری بود که با کمال میل به پیشواز تأخیر در شروع مسابقات رفت. جواد زرینچه گفته با توجه به تغییر کادرفنی و همچنین تحولات زیادی که در کادر بازیکنان رخ داده، تعویق لیگ به استقلالی‌ها کمک می‌کند تا با شناخت بیشتری وارد مسابقات شوند. از آن سو پرسپولیسی‌ها هم اگرچه موضع رسمی نمی‌گیرند، اما به دلایل مشابه و با توجه به اینکه خیلی دیر تمرینات‌شان را شروع کرده‌اند، طبیعتا از وقفه به‌وجود آمده استقبال خواهند کرد.
این موضوع البته فقط محدود به سرخابی‌های پایتخت نمی‌شود؛ چه اینکه مثلا مسعود رضاییان -معاون باشگاه نفت آبادان- هم گفته تأخیر در شروع لیگ را به فال نیک می‌گیرد و آن را به سود نفت می‌داند. مهدی تارتار -سرمربی نفت مسجدسلیمان- حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته تأخیر در شروع لیگ نوزدهم به نفع کل فوتبال ایران است. چرا؟ لابد چون خود ایشان کار را در مسجدسلیمان دیر شروع کردند. نساجی را هم باید به این صف اضافه کنید؛ باشگاهی که کلا بلاتکلیف است و شاید به سودش باشد که لیگ امسال اصلا برگزار نشود! تراکتورسازی هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که احتمالا از تأخیر به‌وجود آمده استقبال خواهد کرد، چراکه این تیم هم دیر شکل گرفت و حتی همین حالا اشکان دژاگه به‌عنوان یکی از کاپیتان‌هایش در تمرینات حضور ندارد. 
در مورد پیکان هم نپرسید، چون شیعی -مدیرعامل این باشگاه- از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال است و طبعا از تعویق فصل جدید حمایت خواهد کرد. این وسط البته تیم‌هایی مثل سپاهان، ذوب‌آهن و پدیده هم بودند که زیاد از تأخیر در لیگ خوش‌شان نیامد، اما نکته اینجاست که حتی مسئولان همین باشگاه‌ها هم از اظهارنظر رسمی در نقد این بی‌نظمی طفره می‌روند؛ طوری که لابد ته دل‌شان می‌گویند: «حالا زیاد هم بد نشد!» در مجموع انگار تمام سازوکارهای مدیریت کلان در فوتبال ایران، به ساعت بی‌نظم‌ها تنظیم می‌شود؛ از صدور مجوز حرفه‌ای و الزام به تسویه‌حساب مالی با طلبکاران که همیشه بعد از دقیقه 90 رخ می‌دهد گرفته تا همین تأخیر در شروع لیگ. پس بی‌نظم باش تا کامروا باشی!

این خبر را به اشتراک بگذارید