• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67774
+
-

غرق شدن 48 نفر در آب‌های خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری : این آمار نگران‌کننده مربوط به 4 ماه گذشته است

غرق شدن 48 نفر در آب‌های خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: آمار تلفات غرق‌شدگی در خوزستان سال گذشته ۲۶ درصد کاهش پیدا کرد، اما در 4 ماه گذشته ۴۸ نفر در آب‌های استان غرق شدند که آمار بالایی است. به گزارش مهر «محمدصادق کریمی‌کیا»  در جلسه شورای اجتماعی خوزستان اظهار کرد: خوزستان از سال ۹۳ تا ۹۶ رتبه اول غرق‌شدگی را در کشور داشت، اما با تدابیری که در سال ۹۷ اندیشیده شد، آمار از ۱۹۰ نفر به ۱۰۰ نفر رسید.

وی افزود: تلفات غرق‌شدگی در استان طی سال ۹۷ کاهش داشت اما از ابتدای فروردین امسال، به دلیل وقوع سیل و پرآب شدن رودها و کانال‌ها در 4 ماه گذشته ۴۸ نفر غرق شدند. کریمی‌کیا به آمار بالای غرق‌شدگی در آب‌های دزفول هم اشاره کرد و گفت: 80 تا 90 درصد کسانی که در دزفول غرق می‌شوند، بومی این شهر نیستند، بلکه کسانی هستند که از شرایط رودخانه دز اطلاع ندارند.


۴ شهر در صدر آمار غرق‌شدگی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان نیز در این جلسه گفت: دزفول، شوشتر، ایذه و لالی بیشترین موارد غرق‌شدگی را در خوزستان دارند. «علی خدادادی» افزود: قبلا استان‌های شمالی کشور رتبه نخست غرق‌شدگی را در کشور داشتند، اما با سالم‌سازی و ایمن‌سازی سواحل و افزایش تجهیزات و امکانات و اعتبارات، این آمار در شمال کاهش یافت و حالا خوزستان رتبه نخست غرق‌شدگی را در کشور دارد.

وی بیان کرد: برای کاهش آمار غرق‌شدگی در استان باید پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گرفت و زیرساخت‌ها توسعه پیدا می‌کرد، اما توسعه زیرساخت‌ها با تنگنای مالی فعلی و مشکلات اعتباری امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.خدادادی ادامه داد: یکی از کارهای ماندگار هلال‌احمر، تربیت نیروی متخصص جت‌اسکی و امدادگر تخصصی غواص است و خوزستان تنها استانی است که نیروهای امدادی آن گواهینامه اسکی روی آب دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: سواحل خوزستان هم مانند استان‌های شمالی باید سالم‌سازی شوند و در زمینه رعایت مسائل ایمنی در زمان شنا کردن در سواحل باید فرهنگ‌سازی شود.وی اظهار کرد: آموزش ساکنان محلی اطراف رودخانه‌ها و سواحل می‌تواند در کاهش آمار غرق‌شدگی موثر باشد.


آمار نگران‌کننده

«محمد حیدری» فرماندار دزفول هم گفت: از سال ۷۷ تا سال جاری ۵۷۳ نفر در رودخانه دز در دزفول غرق شده‌اند که اگر این آمار را با کشته‌شدگان حوزه راه یا تعداد شهدای دوران دفاع مقدس مقایسه کنیم، بسیار قابل ‌توجه و نگران‌کننده خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید