• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67608
+
-

درختان شهر زیر دوش تابستانی

در استان اصفهان
درختان شهر زیر دوش تابستانی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در چند روز اخیر دستورالعمل شست‌وشوی درختان شهر با آب و صابون مخصوص اجرا شده است. «فروغ مرتضایی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: پس از انجام عملیات سم‌پاشی برای کنترل آفات و بیماری‌ها در اردیبهشت‌ماه سال جاری، یکی از دستورالعمل‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، شست‌وشوی درختان با آب و صابون مخصوص به منظور زدودن غبار از روی برگ درختان است. وی با بیان این‌که شست‌وشوی درختان شهر هر ماه یک‌بار انجام می‌شود، افزود: در مناطقی که عملیات‌های عمرانی انجام می‌شود و گرد و خاک بیشتری بر روی درختان می‌نشیند، عملیات شست‌وشو به فواصل کوتاه‌تر انجام می‌شود.  مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای تمام درختان شهر عملیات دوش تابستانی انجام می‌شود، زیرا در تمام مناطق پانزده‌گانه شهردار اصفهان شست‌وشوی درختان در تیرماه صورت می‌گیرد تا غبار از برگ‌های آنها زدوده و روزنه‌های آن‌که محل تبادل هوایی گیاه است، باز شود.

 وی ادامه داد: اجرای عملیات شست‌وشوی درختان در جذب نور و تسهیل در عمل فتوسنتز نیز تاثیرگذار است.  مرتضایی‌نژاد با بیان این‌که در سال جاری با توجه به وضعیت مناسب منابع آبی، آب‌رسانی به درختان و تغذیه آنها بهتر انجام می‌شود و تدابیر ویژه‌ای نیز برای انتقال مناسب مواد غذایی و کود به درختان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای درختانی که دچار خزان زودرس می‌شوند، از جمله درختان ضعیف چنار ناژوان و سایر درختان در مکان‌های مختلف شهر، تدبیری اتخاذ شده است که کود به تنه درخت یا خاک مجاور آن تزریق شده تا تغذیه درخت بهتر انجام شود.
وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری تمام درختان شهر را با یکی از روش‌های تزریق مواد غذایی به تنه درخت، انتقال به خاک مجاور درخت یا با استفاده ترکیبی از این روش‌ها تیمار می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید