• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67576
+
-

صادرات ارس ۲ برابر شد

ارزش صادرات قطعی در منطقه آزاد ارس از ۱۱ میلیون دلار در 3 ماه نخست سال گذشته به 21/3 میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس ارزش صادرات قطعی از این منطقه در 3 ماه نخست امسال را 3/ 21 میلیون دلار اعلام کرد و از افزایش 2 برابری آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

«صفر شاسفند» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به این‌که در 3 ماه نخست سال گذشته ۱۱ میلیون دلار صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس اتفاق افتاد، گفت: ۴۳ درصد صادرات قطعی منطقه به جمهوری آذربایجان بوده و ترکیه، عراق، چین، افغانستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان و گرجستان در رده‌های بعدی کشورهای هدف صادراتی منطقه قرار دارند.  

وی بیان کرد: قیر، نفت، گازوئیل، هیدروکربن، فیلم شیرینگ، انواع کیسه، طناب از پلی‌اتیلن، خشکبار، نخ پلی‌استر، منسوجات، فلفل و گوجه‌فرنگی از جمله اقلام صادراتی منطقه به کشورهای دیگر است.  شاسفند با بیان این‌که در زمینه صادرات مجدد از این منطقه در سال جاری شاهد افزایش ۳ برابری نسبت به 3 ماه نخست سال گذشته هستیم، گفت: صادرات مجدد این منطقه در 3 ماه نخست سال گذشته ۷ میلیون دلار بود که امسال به 3/ 28 میلیون دلار رسیده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید