• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67477
+
-

مرکز ری‌شناسی

پاوق منطقه 20
مرکز ری‌شناسی

به محض ورود غرفه‌های متعدد صنایع‌دستی و مواد خوراکی محلی در برابر دیدگان‌تان نمایان می‌شود. بعد از گذشتن از لابی، حیاط زیبای مجموعه از پشت در شیشه‌ای بسیار بزرگی نمایان می‌شود. باغچه وسط حیاط، بیننده را چند دهه قبل می‌برد و به یاد حیاط‌ها و خانه‌های قدیمی شهرری می‌اندازد. غرفه‌هایی که دور تا دور باغچه حلقه زده‌اند، نگاه‌تان را پر می‌کند. اینجا مرکز ری‌شناسی در میدان مدرس شهرری است؛ جایی که تا چندسال قبل یک سفره‌خانه و قهوه‌خانه سنتی بود، اما درنهایت با تدبیر مدیریت شهری به یک مرکز فرهنگی و هنری تبدیل شد.
اکنون تعداد زیادی از هنرمندان بومی و غیربومی در این مرکز گردهم آمده‌اند تا آثار و تولیدات خود را با کمترین قیمت به مردم عرضه کنند. شما در این مجموعه از زیورآلات دست‌ساز گرفته تا خشکبار، صنایع چوبی، فلزی و شیشه‌ای و البته تابلوفرش را می‌توانید پیدا کنید. مدیریت شهری غرفه‌های این مرکز را با اجاره‌بهای کم به هنرمندان و صاحبان صنعت واگذار کرده تا ضمن کارآفرینی، محصولاتشان را با قیمتی مناسب به دست شهروندان برسانند، اما همه فعالیت‌های مرکز ری‌شناسی به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی محدود نمی‌شود.
در این مرکز انواع کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های هنری، آموزش شهروندی و... برگزار می‌شود. این مرکز به دلیل همجواری با حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اغلب پذیرای زائران و مسافرانی است که از شهرهای دور برای زیارت و سیاحت به این منطقه می‌آیند. شما هم اگر می‌خواهید سری به غرفه‌های این مجموعه بزنید یا از کارگاه‌های آموزشی آن بهره‌مند شوید، می‌توانید به ضلع شمال غربی میدان مدرس مراجعه کنید. فضای آرامبخش و سنتی مرکز در انتظار شماست. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید