• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67454
+
-

بندرلنگه در مسیر توسعه اقتصادی

توسعه
بندرلنگه در مسیر توسعه اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی، تجاری و بندری شهرستان بندرلنگه در دستور کار دولت است و آینده رو به رشدی را برای این بندر رقم خواهد زد. 

به گزارش فارس «فریدون همتی» در دیدار «صادق تاروتی»، رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه، ضمن دستور پیگیری تامین اعتبار آسفالت محلات این بندر اظهار کرد: از جمله برنامه‌های توسعه‌‌ای دولت برای این بندر، سایت پرورش میگو مهرکان، توسعه معادن، توسعه بندر و پس‌کرانه، تکمیل پروژه کمربندی و کریدور جنوب کشور از این بندر تجاری است. 

در ادامه این دیدار، رئیس شورای اسلامی بندرلنگه گفت: یکی از مشکلات اساسی بندرلنگه، عدم آسفالت برخی محلات این شهر است که خواسته به‌حق شهروندان است. 

وی افزود: با کمبود اعتبارات و مشکلات پیش روی شهرداری تاکنون نتوانستیم آسفالت محلات را که کوچک‌ترین خواسته مردم نجیب این بندر است به سرانجام برسانیم. 

تاروتی بیان کرد: از آغاز دوره شورای پنجم برخی محلات و خیابان‌های این شهر روکش یا تعویض آسفالت همراه با بهسازی و نوسازی صورت گرفته، اما ناکافی است. 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه ضمن درخواست از استاندار برای مساعدت و تامین اعتبار در خصوص آسفالت محلات، برخی از مشکلات پیش روی صیادان و بازرگانان این بندر را نیز تشریح کرد. 


 رعایت الزامات محیط زیستی در طرح‌های پرورش میگو

استاندار همچنین در نشست کارگروه امور زیربنایی استان، اظهار کرد: پرورش میگو در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ و مهم در این استان است و باید این کار را بر مبنای روش‌های نوین علمی و مبتنی بر فناوری‌های روز انجام دهیم. 

همتی بیان کرد: رعایت الزامات زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های پرورش میگو بسیار مهم و ضروری است. 

وی تصریح کرد: باید نظارت و بازرسی منظم و مستمر از پروژه‌های پرورش میگو انجام شود و این طرح‌ها به لحاظ زیست‌محیطی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند. 

همتی تاکید کرد: نیاز است آیین‌نامه‌ای برای نظارت و بازرسی از پروژه‌های پرورش میگو در شروع اجرای طرح و همچنین در طول فعالیت و تولید میگو تدوین شود. 

استاندار هرمزگان بیان کرد: مقوله آموزش فعالان حوزه پرورش میگو در هرمزگان نیز باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود. 

بیش از 2۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم‌اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو در این استان فعال است که 1۴۰۰ میلیون قطعه بچه‌میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید