• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67380
+
-

متهمان قتل جوان زندانی در دادگاه کیفری محاکمه شدند

روایت تازه از جنایت فشافویه

داخلی
روایت تازه از جنایت فشافویه


2زندانی زندان فشافویه که در جریان جنایتی هولناک علیرضا شیرمحمد علی،  یکی دیگر از زندانیان این ندامتگاه را به قتل رسانده بودند در جلسه محاکمه جزئیات تازه‌ای را از این قتل جنجالی شرح دادند و گفتند انگیزه‌شان از قتل انتقال به زندان دیگری بود.
به گزارش همشهری، این جنایت روز 20خرداد‌ماه امسال در یکی از بندهای زندان فشافویه اتفاق افتاد. علیرضا شیرمحمدعلی ازجمله زندانیانی بود که از مدتی قبل بازداشت شده و در بند جرائم امنیتی نگهداری می‌شد. روز حادثه درحالی‌که درِ این بند برای توزیع غذا و هواخوری باز شده بود ناگهان 2نفر از زندانیان جرائم خشن که برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری به هواخوری هدایت شده بودند به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و با علیرضا درگیر شدند. این درگیری کمتر از 2دقیقه طول کشید و یکی از 2زندانی خشن با جسم نوک تیزی که در دست داشت 33ضربه به زندانی جوان زد و او را به‌شدت مجروح کرد. هرچند دقایقی بعد از این حادثه جوان مجروح به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.
به‌دنبال این جنایت 2متهم به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند و در کمتر از 40ساعت تحقیقات در این خصوص به پایان رسید و پرونده جنایت در زندان فشافویه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه
در جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه پنجم به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی ملکی و قاضی ساجدی به‌عنوان مستشار برگزار شد ابتدا محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی به دفاع از کیفرخواست 35صفحه‌ای پرداخت و خواستار مجازات دو متهم شد. او گفت: متهمان در همه مراحل تحقیقات به‌دست داشتن در این جنایت اعتراف کرده‌اند و همه شواهد و مدارک علیه آنهاست. بنابر این خواستار مجازات متهم ردیف اول به اتهام مباشرت و متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در قتل عمدی هستم.
در ادامه پدر و مادر علیرضا در جایگاه قرار گرفتند تا خواسته‌شان را مطرح کنند. آنها از نحوه نگهداری فرزندشان در زندان گلایه داشتند و مدعی بودند اگر در نگهداری از علیرضا دقت بیشتری می‌شد او هیچ وقت جانش را از دست نمی‌داد. آنها اعلام کردند خواسته‌شان قصاص قاتل و اشد مجازات متهم ردیف دوم است.







در ادامه این جلسه قاضی بابایی ضمن تفهیم اتهام به متهم ردیف اول از او خواست به دفاع از خودش بپردازد. او که پیش از ارتکاب این جنایت به اتهام آدم‌ربایی در شهر قدس به زندان افتاده بود مدعی شد از روز حادثه چیزی یادش نمی‌آید و نمی‌داند قتل چطور اتفاق افتاده است. او گفت: چون شیشه مصرف می‌کردم در حال طبیعی نبودم و اگر هم کاری کرده‌ام هیچ انگیزه‌ای نداشتم. در این هنگام نماینده دادستان صحنه بازسازی قتل را به متهم یادآور شد و او هم اعتراف کرد که با چند ضربه چاقو مقتول را به قتل رسانده است.
هرچند این متهم تلاش می‌کرد وانمود کند که چیزی به یاد نمی‌آورد اما وقتی دومین متهم در جایگاه ایستاد ضمن اعتراف به معاونت در قتل جزئیات تازه‌ای از جنایت در زندان را بازگو کرد. او که به اتهام قتلی که پیش از این مرتکب شده بود در زندان نگهداری می‌شد در اعترافاتش گفت: ما قبلا در زندان رجایی‌شهر بودیم اما از مدتی قبل ما را به فشافویه فرستادند و چون می‌خواستیم هرطور که شده دوباره به رجایی شهر منتقل شویم تصمیم گرفتیم یکی از زندانیان را بزنیم تا ما را به رجایی‌شهر ببرند. همدستم یک ورقه فلزی و من یک کاشی توالت را تیز کرده بودیم. قرار بود من جلوی دخالت بقیه زندانیان را بگیرم و او هم یک نفر را بزند. وی ادامه داد: روز حادثه من با کاشی تیز شده‌ای که در دست داشتم جلوی زندانیانی که بیشترشان اهوازی بودند را گرفتم و او هم به مقتول حمله کرد. قرار بود فقط چند ضربه بزند اما دیدم که او روی مقتول افتاده و رهایش نمی‌کند تا اینکه مأموران زندان ما را گرفتند.این متهم در دفاعیاتش گفت: من قبلا یک مرتبه مرتکب قتل شده بودم و حالا هم از کاری که کرده‌ام پشیمانم. اشتباه کرده‌ام و از اولیای دم معذرت می‌خواهم و امیدوارم مرا ببخشند.
در ادامه این جلسه وکلای متهمان به دفاع از آنان پرداختند و در نهایت با اخذ آخرین دفاع از متهمان ختم دادرسی اعلام شد و قرار است قضات دادگاه پس از شور رأی خود را اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید