• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67361
+
-

رتبه‌بندی معلمان بدون لایحه دولت، قابلیت اجرا ندارد


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رد اظهارات اخیر سخنگوی دولت در مورد اجرایی شدن قریب‌الوقوع طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح بدون ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس قابلیت اجرایی شدن ندارد.
به گزارش تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه حرف‌های شعاری هیچ مشکلی را از جامعه فرهنگیان کشور حل نمی‌کند اظهار داشت: طرح نظام رتبه‌بندی کردن معلمان برخلاف ادعاهای اخیر سخنگوی دولت، بدون ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس قابلیت اجرایی شدن ندارد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وی در جلسه دیروز -یکشنبه- همین هفته کمیسیون به سخنگوی دولت تذکر داد عنوان کرد: اگر قرار باشد طرحی برای فرهنگیان در کشور نهادینه و سپس عملیاتی شود باید سازوکارهای آن حتماً از مسیرهای قانونی عبور کند تا تمام دولت‌ها بدون هیچ حرف و سخنی ملزم به اجرایی کردن آن شوند.
کوچکی‌نژاد طرح رتبه‌بندی کردن معلمان را خواست عمومی فرهنگیان اعلام کرد و با بیان اینکه اجرای این طرح به معلمان منزلت اجتماعی می‌دهد اظهار داشت: در دولت نهم و دهم صحبت‌ها در مورد طرح رتبه‌بندی به اوج خود رسید و بنده در مجلس هشتم و نهم به همه تذکر دادم که درباره این موضوع از دادن شعار پرهیز کنند. وی تهیه لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت و ارائه کردن آن جهت تصویب در صحن مجلس را تنها راهکار قانونی اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: اینکه سخنگوی دولت از اجرای قریب‌الوقوع طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داده یک حرف شعاری و غیرتخصصی است ‌و به هیچ عنوان اجرای چنین موضوعی بدون نظر مجلس شدنی نیست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید