• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67302
+
-

رئیس شورا: مشاغل مزاحم قزوین باید مدیریت شود

رئیس شورا: مشاغل مزاحم قزوین باید مدیریت شود

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مشاغل مزاحم شهری از پیامدهای اجتماعی است که به دلیل حساسیت‌های ایجادشده در فضای مجازی باید درست مدیریت و ساماندهی شود تا نتیجه‌بخش باشد. به گزارش مهر، سومین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف و مشاغل شهری شهرداری‌های کشور و کارگروه تخصصی مراکز مدیریت عرصه محصولات کشاورزی مایحتاج مصرف شهرداری‌های ۱۵ شهر کشور برگزار شد. 

حکمت‌الله داودی در این نشست بیان کرد: موضوع مشاغل مزاحم شهری از اموری است که به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است و اگر نتوانیم آن را درست هدایت و کنترل کنیم می‌تواند آسیب‌زا باشد. وی ادامه داد: مشاغل و صنوف شهری موضوعی چندوجهی است که باید با کمک همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شهرداری برای آن تدبیری اندیشید. باید گفت در این میان داشتن یک شیوه‌نامه ضروری است. 

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: متأسفانه این مشکل اجتماعی در بسیاری از کلان‌شهرها دیده می‌شود و در قزوین نیز در برخی مناطق مانند راسته آهنگران، خیابان مولوی و محدوده بازار این موضوع به نارضایتی مردم نیز منجر شده است. داودی گفت: این روزها شاهد انعکاس برخی تصاویر در فضای مجازی هستیم که این وضعیت به مأموریت و رسالت کارکنان شهرداری در حوزه ساماندهی مشاغل مزاحم و دستفروشان لطمه می‌زند، زیرا هر عکس‌العملی بازخوردهای منفی زیادی دارد به همین دلیل مدیریت این کار بسیار مهم و حساس است. 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم امنیت و آسایش و آرامش شهروندان آسیب نبیند و خدشه‌دار نشود باید بتوانیم نظم و انضباط شهری و احترام به قانون را در همه شهر حکمفرما کنیم. این کار مستلزم همکاری خوب شهروندان و نیز فرهنگ‌سازی است. رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مشاغل مزاحم شهری و آلودگی‌های صوتی برخی از این مشاغل موجب نگرانی و ناراحتی شهروندان شده است.

با توجه به دستورالعمل وزارت کشور به شرکت شهرک‌های صنعتی برای ساماندهی مشاغل شهری باید بتوانیم از این ظرفیت برای سامان بخشیدن در این زمینه استفاده کنیم. داودی افزود: اتاق اصناف، نیروی انتظامی و دادگستری از جمله دستگاه‌های فرابخشی هستند که می‌توانند در سامان بخشیدن به مشاغل مزاحم شهری همکاری خوبی داشته باشند تا کارها به نتیجه برسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید