• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67215
+
-

آغاز به کار مرکز قرنطینه گیاهی در مرز ریمدان

سلامت
آغاز به کار مرکز قرنطینه گیاهی در مرز ریمدان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با ورود اولین محموله ۱۸ تنی میوه انبه از مرز زمینی ریمدان، چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در این منطقه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، «غلامحسین تیموری» افزود: با توجه به این‌که عمده موزستان‌های استان در شهرستان‌های چابهار وکنارک است و همچنین برای جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه‌ای که تهدید جدی برای باغ‌های موز به شمار می‌رود، واردات موز از این مرز ممنوع است. 

وی گفت: واردات رسمی موز پاکستانی در استان فقط از مرز زمینی میرجاوه امکان‌پذیر است.

تیموری گفت: تاکنون برای جلوگیری از ورود آفات و امراض گیاهی همراه محصولات وارداتی و مبادله کالا به خارج از کشور، ۷ مرکز رسمی قرنطینه خارجی در طول مرز استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است. 

وی تأکید کرد: واردات میوه‌های گرمسیری فقط از طریق ۴ مرکز قرنطینه رسمی شامل مرکز قرنطینه مرز زمینی میرجاوه، پیشین، ریمدان و قرنطینه مرز دریایی چابهار با رعایت شرایط و ضوابط قرنطینه‌ای مجاز است. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش‌از ۹۰ درصد انبه وارداتی به کشور از طریق مرزهای زمینی و دریایی استان انجام می‌گیرد. 

وی گفت: براساس مصوبات دولت برای حمایت از تولیدات داخلی، واردات میوه از کشورهای دیگر ممنوع است و میوه‌های گرمسیری انبه، موز، آناناس و نارگیل از این قانون مستثنی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید