• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 67039
+
-

رئیس مجلس در سفری یکروزه به استان البرز، از «گروه صنعتی و پژوهشی زر» بازدید کرد و گفت:

مرتضی‌سلطانی یک‌پدیده است

گزارش آگهی
مرتضی‌سلطانی یک‌پدیده است


سفر یکروزه رئیس مجلس شورای اسلامی به استان البرز با بازدید از مجموعه عظیم تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی کشور توأم شد؛ گروه صنعتی و پژوهشی زر. علی لاریجانی در این رویداد، در جریان پروژه‌های در حال توسعه این مجموعه صنعتی قرار گرفت و از بنیانگذار و مدیران ارشد مجموعه، گزارش مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات در دست اجرا را دریافت کرد.
رئیس مجلس در این بازدید درخصوص طراحی برنامه‌های جدید مجلس برای شناسایی و رفع مشکلات تولید و صادرات سخن گفت و اعلام کرد: «همه کمیسیون‌های مجلس مکلف به برگزاری جلسه برای حمایت از صنایع شده‌اند.» علی لاریجانی به‌عنوان یکی از سران قوا تأکید کرد: «اولویت کنونی کشور حمایت از بنگاه‌هایی است که بتوانند در صنعت و اقتصاد جهش ایجاد کنند». رئیس مجلس که در بخش دیگری از برنامه سفر به استان البرز در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان البرز حاضر شد، از «مرتضی سلطانی»، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر به‌عنوان یک پدیده در عرصه کارآفرینی ایران یاد کرد و گفت: «ایشان با تلاش و پشتکار، یک مجموعه صنعتی را توسعه داده که داشتن این روحیه ارزشمند است».
در همین حال، مرتضی سلطانی در راستای نکات راهبردی رئیس مجلس به ذکر این مهم پرداخت که اگرچه او نیز همچون بسیاری دیگر از ساکنان این سرزمین فرزند فقر است، اما امروز با سربلندی اعلام می‌کند که نه‌تنها در برابر مشکلات تسلیم نشده است که امروز افتخار این را دارد که 10هزار و 300نفر در هلدینگ زر مشغول به‌کار هستند. بخش دیگر صحبت‌های رئیس مجلس در این بازدید حول محور تحقیق و توسعه بود که این حوزه را اینگونه مورد توجه قرار داد: «تحقیق و توسعه در شرایط دشوار فعلی ایران شاه‌کلید بهره‌وری و حل مسائل حوزه تولید و صنعت است». ایشان در حالی گروه صنعتی و پژوهشی زر را مبتنی بر تفکر راهبردی توسعه دانست که محوریت قرار‌دادن «تحقیق و توسعه» را در این مجموعه امری هدفمند و مؤثر تلقی کرد. مرتضی سلطانی در همین حال تحقیق و توسعه را قلب مجموعه صنعتی‌اش معرفی کرد.


دکتر علی لاریجانی صبح روز چهارشنبه 26تیرماه، در سفر یک‌روزه به استان البرز از مجموعه‌های تولیدی و دانش‌بنیان گروه صنعتی و پژوهشی زر‌ بازدید کرد.

رئیس مجلس در حاشیه بازدید از گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به وجود تفکر توسعه در این مجموعه­‌ در حال توسعه، اظهار کرد: «بازدید از این مجموعه صنعتی فعال در مرحله نخست وجود تفکر توسعه را در بنگاه‌های اقتصادی کشور نمایان کرد. گروه صنعتی و پژوهشی زر از ظرفیت توسعه بسیار مناسبی برخوردار است که عامل اشتغال و رونق در تولید محسوب می‌شود.»

وی با اشاره به چالش‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی با آن روبه‌رو هستند، اظهار کرد: «در سال‌جاری با جدیت زیادی شعار رونق تولید را مبنای کار قرار داده‌ایم و تمام کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مأمور شده‌اند که با دستگاه‌های اجرایی مربوطه جلساتی را برگزار کنند.»

دکتر لاریجانی اعلام کرد: «مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این زمینه فعال شده است که گزارشی را در راستای احصای چالش‌های تولید، تهیه و راهکار تخصصی برای ‌آنها تدوین کند. اتاق بازرگانی نیز در این زمینه با دستگاه‌های اجرایی در تعامل قرار دارد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای در راستای رونق تولید خبرداد و گفت: «مقرر شده کمیته‌ای در کمیسیون مربوط به رونق تولید تشکیل شود و هر روز جلساتی را برای بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صادرات برگزار کند و پیشنهادهایی که مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌ها داده‌اند را مورد به مورد بررسی کنند.»

علی لاریجانی اولویت فعلی کشور را حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال دانست و تأکید کرد: «اولویت کشور این است که ما بنگاه‌هایی که توان ایجاد جهش در تولید را دارند، مورد حمایت قرار دهیم.»

رئیس مجلس: سلطانی در نوع خود یک پدیده است
دید و بازدیدهای روز چهارشنبه با یک حسن‌ختام همراه شد و آن حضور در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان البرز‌ بود. تمجید از روحیه و پایمردی مرتضی سلطانی بخشی از سخنرانی رئیس قوه مقننه را در این مراسم تشکیل داد.

وی، مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر را پدیده معرفی کرد و گفت: «قبل از حضور در این مراسم از گروه صنعتی و پژوهشی زر دیدن کردیم و آقای سلطانی روند توسعه این مجموعه صنعتی را برای ما شرح دادند. در اینجا باید بگویم شخص آقای سلطانی در نوع خود (جامعه کارآفرینان) یک پدیده محسوب می‌شود.»

دکتر لاریجانی تأکید کرد: «آقای سلطانی در مسیر بازدید بدون اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که با آن روبه‌روست، بر این نکته تأکید داشت که با تلاش و پشتکار این مجموعه را توسعه داده؛ این روحیه ارزشمند است.»

وی خطاب به حاضران در این مراسم با تأکید بر اینکه باید روی پای خود بایستیم، اظهار کرد: «داشتن این روحیه در کشور ارزشمند است، تولیدکنندگان باید با حفظ چنین روحیه‌ای ‌با مشکلات مقابله کنند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی، استان البرز را یکی از قطب‌های علم و تولید کشور معرفی کرد و گفت: «این استان در حوزه کشاورزی و صنعت نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.»

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر:
من مرتضی سلطانی فرزند فقر هستم

مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز در حضور رئیس مجلس پشت تریبون قرار گرفت و با تکیه بر نقش محوری تولیدکنندگان در عرصه تصمیم‌سازی‌ و بهره‌وری صنعت کشور، اظهار کرد: «تولیدکنندگان در گفتمان‌های پیشنهادی مؤثر به‌عنوان تصمیم‌سازان عرصه تولید قادر به ارائه پیشنهادهای مؤثر بر تصمیم‌گیری مسئولان هستند، زیرا تولیدکننده کسی است که ادبیات تولید را می‌داند و در این شرایط سخت سرسختانه کار می‌کند.»

دارنده نشان امین‌الضرب (کارآفرین برتر) تأکید کرد: «شما در سرزمینی زندگی می‌کنید که افرادی همچون شهید حججی برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها جان خود را فدا نموده و دشمن کثیفی همچون  داعش، سر از تن مبارکش جدا می‌کند و فرزند 3ساله او را دردمند می‌کند.در این موقعیت شما تولید‌کنندگان برنامه‌تان چیست که این بچه 20سال دیگر از شما کار می‌خواهد؟ 20سال‌آینده ما باید برای فرزند شهید حججی شغل درست کنیم. آیا باید ما هم تسلیم مشکلات شویم؟ یا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم؟»

این کارآفرین در جمع صنعتگران با تأکید بر این نکته که من اگر یک سلول از شهید حججی‌ها و همت‌ها در وجودم داشته باشم، مگر می‌توانم برای ارتقای نام کشورم کوتاه بیایم، گفت: «من؛ مرتضی سلطانی فرزند فقر هستم. در قلعه مبارک‌آباد قم به دنیا آمده‌ام. در اینجا می‌خواهم خاطره‌ای را با شما در میان بگذارم. آن ایام از روستا برای ما نان می‌آوردند و ما ماهانه مصرف می‌کردیم. من هفت‌ساله بودم که چند روز نان سنگک هوس کرده بودم و چندبار از مرحوم مادرم خواستم که برایم بخرد. او که مشغول گیوه‌چینی بود، گفت: پسرم برو تلاش کن، کار کن، روزی می‌شود که اگر درست کار کنی هزاران نفر سر سفره تو بنشینند. من امروز افتخار این را دارم که 10هزار و 300نفر در هلدینگ زر مشغول به‌کار هستند؛ یعنی من اگر یک سلول از عظمت وجود شهیدان همت‌ها و حججی‌ها در وجودم داشته باشم، مگر می‌توانم کوتاه بیایم؟ ما اگر همدلی و توانمندی‌ها را توجه بدهیم، نیروی انسانی را با عشق و توکل بپذیریم، مگر می‌شود تسلیم مشکلات شویم؟»

وی با پاسخ به این پرسش که برخی از او می‌پرسند، فرمول موفقیتت کجاست؟، ادامه داد: «فرمول کار اینجاست که سهم نیروی انسانی را بالای 90درصد در بهره‌وری می‌دانم. اگر همه تکنولوژی روز دنیا را به‌کار بگیری، سهم آن کمتر از 10درصد است. محوریت این فرایند را تحقیق و توسعه تشکیل می‌دهد که قلب و تفکر تشکیلات است. به امید روزی که دشمنی‌ها اگر صد‌برابر شد، همبستگی ما تولیدکنندگان هم بیشتر و با توکل و همدلی این مزیت‌ها و توانمندی‌ها در راه توسعه ایران عملیاتی و ایران را فخر جهان کنیم.»

این کارآفرین از کشور ایران به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاران یاد کرد و با اشاره به فعالیت‌های صنعتی مبتنی بر دانش گروه صنعتی زر، توضیح داد: «من مرتضی سلطانی ‌به‌عنوان سرباز صنعت سرزمینم   در کشوری زندگی می‌کنم که با همه مشکلات، بهشت سرمایه‌گذاران است. بنده و خانواده بزرگ صنعتی زر این افتخار را داریم که در شهر هشتگرد استان البرز پالایشگاه غلات زر را به بهره‌برداری برسانیم و در حال احداث مگا‌پروژه کانفکشنری باشیم. خبر خوبی برای شما دارم. ایمپلنتی که اینجا اجرا شده، برای نخستین‌بار ذرت را تبدیل به «های‌فروکتوز55» (قند طبیعی مایع) جایگزین شکر کرده است. هم‌اکنون مصرف این ماده غذایی در کشور 2.5میلیون تن است. گروه زر با توان و تکنولوژی بالایی که دارد تا‌کنون توانسته 600هزار تن از این میزان تامین کند و ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و 700هزار تن از آن نیاز به تامین دارد. ضمن اینکه سالانه چند درصد هم به این نیاز افزوده می‌شود.»

بنیانگذار گروه صنعتی زر، خلق فضای تعاملی را در میان تولیدکننده راهکاری برای همبستگی صنعتگران و رونق تولید‌ دانست و گفت: «دوستان یادمان باشد ما تولیدکننده هستیم، ادبیات تولید در همه‌جای دنیا متفاوت از یکدیگر و همراه با مشکل است. مشکلاتی در 2بخش؛ مشکلات درون بنگاه یعنی بهای تمام‌شده، کیفیت توجه به نیروی انسانی و ارتباطات. مشکلات بیرون بنگاه که دست ما نیست، اما می‌توان با تعامل، تفکر، برنامه درست و با وجود مشکلات درون، مشکلات بیرون را هم بدون کشیدن دیوار بین دولت و مجلس در ایجاد یک فضای تعاملی بسیار صمیمانه، کاهش داد.»


      بنیانگذار گروه صنعتی زر، خلق فضای تعاملی را در میان تولیدکننده راهکاری برای همبستگی صنعتگران و رونق تولید‌ دانست

      ما اگر همدلی و توانمندی‌ها را توجه بدهیم، نیروی انسانی را با عشق و توکل بپذیریم، مگر می‌شود تسلیم مشکلات شویم؟

این خبر را به اشتراک بگذارید