• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 67009
+
-

برق شمشیر مجتبی!

برق شمشیر مجتبی!

مجتبی عابدینی، سرشناس‌ترین شمشیرباز ایران با پیروزی 15 به 11 بر مکس هارتونگ، شمشیرباز آلمانی، به نیمه‌نهایی مسابقه‌های قهرمانی جهان رسید و مدال برنز گرفت. این نخستین مدال شمشیربازی ایران در تاریخ بود.
عابدینی در نیمه‌نهایی 15 به 8 از حریفی مجارستانی به‌نام زاتماری شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد.
او در مراحل ابتدایی مسابقات قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، حریفانی از تونس و روسیه را شکست داده بود. در این مسابقات محمد رهبری، علی پاکدامن و محمد فتوحی پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شدند.
درخشش عابدینی در شرایطی است که او پیش از این و به‌دنبال نایب‌قهرمانی تیم شمشیربازی سابر ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، تصمیم گرفته بود از دنیای قهرمانی خداحافظی کند اما با پادرمیانی پیمان فخری، سرمربی تیم ملی، دوباره به میادین بازگشت.بسیاری از طرفداران ورزش ایران، مجتبی عابدینی را با مبارزه‌های درخشانش در المپیک ریو به یاد می‌آورند. در آن بازی‌ها او تا یک قدمی مدال هم پیش رفت اما درنهایت با یک امتیاز اختلاف دستش از مدال کوتاه ماند.
عابدینی نزدیک به یک ماه پیش، در پاسخ به این سؤال که انتظار دارد شمشیربازی ایران در مسابقه‌های قهرمانی جهان چه نتیجه‌ای به‌دست بیاورد، گفته بود: «ما همدل و هم‌قسم شده‌ایم در قسمت تیمی به فینال قهرمانی جهان برسیم تا ان‌شاءالله در فینال پرونده سهمیه المپیک را ببندیم. تمام تمرکزمان روی قهرمانی جهان است که به جمع 4تیم برتر مسابقات برویم و در نهایت فینالیست شویم و به مدال طلا برسیم.»
روند رو به رشد شمشیربازی ایران از بازی‌های آسیایی اینچئون2014 شروع شد و بعد از آن در مسابقات مختلف حضوری موفقیت‌آمیز داشت.
طرفداران شمشیربازی در ایران امیدوارند که در المپیک2020 توکیو یک شمشیرباز بتواند روی سکو قرار بگیرد و به انحصار 4رشته مدال‌آور ایران در المپیک پایان بدهد. پیش از این تنها رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی توانسته‌اند برای ایران در بازی‌های المپیک مدال بیاورند.

این خبر را به اشتراک بگذارید