• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66932
+
-

معابر کرج نونوار می‌شود

خبر
معابر کرج نونوار می‌شود

گرانی و کمبود آسفالت در سال‌های اخیر سبب شده تا بسیاری از پروژه‌های کلان‌شهر کرج از جمله معابر دچار مشکلاتی شوند که با تلاش مدیریت شهری اکنون وضعیت رو به بهبود است.
طبق آمار موجود، کلان‌شهر کرج حدود ۱۹‌میلیون متر‌مربع معبر اصلی و فرعی دارد که نگهداری و توسعه این معابر نیازمند اعتبار ویژه و تأمین آسفالت از منابع مختلف است.
به گزارش ایرنا، تردد فراوان خودروها در کلان‌شهر کرج به واسطه قرار گرفتن در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور از مهم‌ترین مواردی است که ضرورت برخورداری از معابر مناسب را در این شهر دوچندان می‌کند.

اگرچه جمعیت کرج به واسطه مهاجرت‌های بی‌رویه، طی 4 دهه از حدود ۱۵۰ هزار نفر اکنون به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده، اما زیرساخت‌های این شهر مانند معابر و گذرگاه‌ها نیازمند توسعه است.
مدیریت شهری کرج در کنار احداث تقاطع‌های غیرهمسطح برای روان‌سازی ترافیک، توسعه خیابان‌ها را از ۲ دهه پیش آغاز کرده و طبق آمارهای اولیه این کلان‌شهر به ۵۴ تقاطع غیرهمسطح نیاز دارد.
تاکنون حدود ۲۰ تقاطع از ۵۴ تقاطع غیرهمسطح مورد نیاز در کرج ساخته شده که هزینه هنگفتی روی دست شهر گذاشته است.

اما از سال گذشته کمبود و گرانی قیر در کشور بسیاری از پروژه‌ها را مانند معابر کرج به تاخیر انداخته و نارضایتی مردمی را در پی داشته است.
اکنون چند ماهی است که مدیریت شهری کرج با فعال‌سازی دوباره کارخانه آسفالت و بهره‌گیری از دیگر منابع درصدد است تا معابر زخمی این کلان‌شهر را التیام بخشد.
مدیر کل معابر شهری شهرداری کرج در این زمینه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶ هزار تن آسفالت در معابر این کلان‌شهر پخش شده است.

«مجتبی حاج‌علی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: در این مدت بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع روکش مکانیزه و بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع لکه‌گیری معابر مناطق دهگانه شهرداری کرج صورت گرفت.
وی با بیان این‌که طول معابر شریانی درجه یک و ۲ مناطق شهری شهرداری کرج حدود 1۱۰۰ کیلومتر است، تاکید کرد: معابر بر اساس اولویت‌بندی و میزان نیاز به آسفالت و روکش لکه‌گیری و آسفالت  خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید