• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66922
+
-

پاکستان بازار کفش قم می‌شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم: صنعت کفش استان سالانه ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادراتی کفش صادر می کند

صنعت
پاکستان بازار کفش قم می‌شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعت کفش این استان سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای هدف صادراتی انجام می‌دهد که تلاش می‌شود کشور پاکستان نیز به صورت جدی به یکی از بازارها صادراتی استان تبدیل شود.

«ابوالفضل فراهانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به ظرفیت کفش قم اظهار کرد: بسیاری از محصولات وابسته به صنعت کفش که زائران ایرانی از کشورهای همسایه به‌عنوان سوغات خریداری می‌کنند تولید قم است. 

وی ظرفیت صنعت کفش را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۳۰۰ واحد فعال در صنعت کفش و دمپایی استان فعال است که حجم تولیدات آنها بسیار قابل توجه است. فراهانی با انتقاد از رویه حاکم بر توزیع صنعت کفش قم ادامه داد: باوجود این‌که مواد اولیه کفش اغلب بومی است، صنعت کفش قم در رابطه با تأمین مواد اولیه با مشکل جدی روبه‌رو است. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: سبک برپایی نمایشگاه‌های استان مطلوب نیست و این نمایشگاه به جای این‌که به محلی برای معرفی محصولات بومی تبدیل شود به مرکزی برای فروش محصولات و تولیدات صنعتی تبدیل شده است. 

وی گفت: در این بین شکل و رویه برپایی نمایشگاه کفش قم می‌تواند به الگویی در برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی تبدیل شود. فراهانی عنوان کرد: از بیش از ۲۸ کشور دنیا در آخرین نمایشگاه کفش قم در بهمن ماه سال گذشته حضور پیدا کردند و از نظر بازاریابی نتایج بسیار مثبتی نصیب استان شد. وی گفت: با عبرت‌گیری از نمایشگاه‌های سابق، برپایی نمایشگاه مبلمان استان نیز در روند مطلوبی قرار گرفته و بستر بازاریابی در آن فراهم شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید