• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 27 تیر 1398
کد مطلب : 66832
+
-

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

روابط دوستانه ایران و چین زبانزد است

شورا
روابط دوستانه ایران و چین زبانزد است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با اعضای شورای شهر شانگهای مهم‌ترین اثربخشی روابط 2 کشور ایران و چین را در همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به‌ویژه حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی و خاصه مترو دانست و افزود: البته این همکاری‌ها به حمل‌ونقل ختم نشده و در زمینه‌های مختلف پسماند و تامین اعتبار برای اجرای برخی از پروژه‌های شهر نیز مشارکت داشتند.
رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران میزبان هیأتی از کنگره شورای شهر شانگهای چین بودند.
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این دیدار با اشاره به رابطه عمیق و تاریخی 2کشور ایران و چین گفت: رابطه دوستانه بین ایران و چین زبانزد است؛ به‌طوری که همه به این رابطه غبطه می‌خورند.
محسن هاشمی در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت و سرمایه‌گذاری چینی‌ها در متروی تهران گفت: تهران هم‌اکنون با 300کیلومتر و 7خط همچنان نیاز به تجهیزات به‌ویژه تجهیزات راهبری و واگن دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز در این دیدار سخنانی پیرامون زمینه‌های افزایش همکاری میان تهران و شانگهای را برشمرد و افزود: ارتباط و تعامل میان مدیریت شهری تهران و شانگهای به‌عنوان 2 ابرشهر آسیایی آن هم در 2 نقطه غرب و شرق آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت زمانی دوچندان می‌شود که ارتباط مدیریت شهری این دو شهر در راستای دیپلماسی شهری که اخیرا در عرصه بین‌المللی رواج یافته، مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: ایران و چین به‌عنوان 2تمدن کهن با پیشینه فرهنگی و تمدنی بسیار، از ظرفیت‌های بزرگی برای تعامل و همکاری به‌خصوص در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند که به دلایل مختلف در دهه‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

شاهایلین: رسانه‌های خارجی اخبار نادرستی درباره ایران ارائه می‌دهند
شاهایلین، نایب‌رئیس کنگره شورای شهر شانگهای ضمن تشکر از میهمان‌نوازی ایرانیان و ابراز خوشحالی از دیدارش با رئیس و اعضای شورای شهر تهران گفت: برای نخستین بار است که به ایران سفر می‌کنم و برای من جای تعجب دارد آنچه به نادرستی درباره ایران از رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود با آنچه می‌بینم کاملا متفاوت است.
وی ادامه داد: وظیفه داشتیم در شرایط خاصی که ایران هم‌اکنون دارد در ایران حضور داشته باشیم؛ چراکه کشور من و ایران، دوستی دیرینه‌ای دارند؛ بنابراین باید پشت ایران بایستیم و اینکه بگوییم ایران آینده زیبایی دارد.
نایب‌رئیس کنگره شورای شهر شانگهای تأکید کرد: هیچ سختی‌ای نمی‌تواند مانع دوستی ایران و چین شود.
وی در ادامه توضیحاتی درباره شانگهای داد و اینکه این شهر در شرق چین و با جمعیتی بالغ بر 24میلیون نفر واقع شده است و این در حالی است که 7میلیون نفرشان در حال رفت‌وآمد هستند؛ بنابراین باید سیستم حمل‌ونقل منظمی داشته باشد.
شاهایلین گفت: متروی این شهر بیش از 704کیلومتر با 17خط است.
این بندر یک پنجم واردات و صادرات چین را به‌خود اختصاص داده است که این باعث شده شهر دارای استانداردهای بالایی باشد و رتبه پنجم را در جهان از نظر استاندارد‌های مختلف دارد.
وی در ادامه به بیست و دومین فستیوال شهر شانگهای که فیلم قصر شیرین از ایران در آن جوایز متعدی را به‌خود اختصاص داده بود اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایران بسیار درخشان است و این نزد مردم چین زبانزد است.
نایب‌رئیس شورای شهر شانگهای همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرهنگی و هنری ایران در چین استقبال کرد.
او در پایان هدف این سفر را افزایش ارتباطات بین شانگهای و تهران عنوان کرد و از هاشمی و اعضای شورا برای حضور و بازدید از شانگهای دعوت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید