• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 27 تیر 1398
کد مطلب : 66776
+
-

5پیشنهاد گردشگری جذاب و شگفت‌انگیز از پارک‌های موضوعی تهران

یک روز رؤیایی بساز

یک روز رؤیایی بساز


الناز عباسیان
شما هم از این روزهای گرم و بلند تابستان کلافه شده‌اید؟ شما هم به‌دنبال پرکردن اوقات فراغت خود و خانواده در یک فضای بکر و جذاب هستید؟ پس به پیشنهاد گردشگری این آخر هفته ما، کمی جدی‌تر فکر کنید. امروز می‌خواهیم شما را با نخستین «تم‌پارک»‌ها یا همان پارک‌های آموزشی و موضوعی تهران‌ آشنا کنیم؛ پارک‌هایی که با استقبال فوق‌العاده گردشگران و بازدیدکنندگان مواجه شده و خانواده‌ها ضمن دریافت اطلاعات آموزشی، لحظات هیجان‌انگیزی را در کنار هم سپری می‌کنند. برای پیر و جوان، کوچک و بزرگ، اینجا یکی از جذاب‌ترین‌هاست. با همه اعضای خانواده به این تم‌پارک‌ها بیایید و خاطرات خوب با یکدیگر بسازید. در ادامه با 5مجموعه تم‌پارک ژوراسیک پارک، ‌رؤیا پارک، هیومن پارک، اسپایدرپارک و دکتر‌لند آشنا می‌شوید.

مجموعه ژوراسیک پارک تهران
سرزمین موجودات غول‌پیکر متحرک
اگر به‌دنبال تجربه یک روز پرهیجان هستید ژوراسیک‌پارک تهران را حتما در اولویت قرار دهید. این مجموعه نخستین پارک آموزشی و موضوعی تهران است که بسیار مورد استقبال گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است؛ جایی که موجودات عظیم‌الجثه‌ای که میلیون‌ها سال پیش از بین رفته‌اند با ابعاد واقعی و متحرک به شکل خیره‌کننده‌ای شبیه‌سازی‌ شده‌اند. یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مجموعه دایناسورهای ما‌قبل تاریخ و همچنین حیوانات کمیاب جهان در ژوراسیک پارک تهران گردآوری شده و در فضای طبیعی از نقطه‌نظر محیط زندگی قرار گرفته است. کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده‌ها ضمن آشنایی با این گروه از موجودات کره زمین، فرصت خوبی برای گذراندن یک روز خوب در کنار آنها و خرید از فروشگاه‌های ویژه، تهیه عکس یادگاری و سرزمین بازی و جایزه و سرگرمی‌های جذاب دیگر به‌دست می‌آورند. ناگفته نماند ژوراسیک پارک یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین پارک‌های دایناسور در خاورمیانه است که در سال1390 با همکاری کشورهایی همچون هنگ‌کنگ و چین در مساحتی بالغ بر 10هزار مترمربع افتتاح شد.




مجموعه هیومن پارک
  سفر به اعماق بدن انسان
آشنایی بیشتر با اندام‌های بدن برای همه جذاب است و اغلب ما از خواندن یا شنیدن مطالب مرتبط با بدن لذت می‌بریم. حالا فکرش را بکنید کسب اطلاعات از بدن در یک فضای شبیه‌سازی‌ شده در مقیاس بزرگ‌تر صورت بگیرد. این فضا را در مجموعه تفریحی و علمی هیومن پارک تجربه کنید؛‌ جایی که برای نخستین بار در ایران در منطقه دارآباد تهران راه‌اندازی شده است. هیومن پارک بزرگ‌ترین تم پارک بدن انسان در خاورمیانه است که در آن سفری اسرار‌آمیز به درون بدن انسان را تجربه می‌کنید. محتوای علمی هیومن‌پارک توسط اساتید برجسته دانشگاه تهیه شده و متخصصین این امر با شما از ابتدای این سفر همراه می‌شوند. هیومن پارک برای همه سنین قابل استفاده است و در آن اندام‌های حیاتی بدن با ابعادی بزرگ به نمایش گذاشته  شده است. فقط کافی ‌است که دست فرزندانتان را بگیرید و به هیومن پارک بروید تا در کنار آب و هوای لذتبخش پارک دارآباد از محیط جذاب علمی این دو مجموعه لذت ببرید.




رؤیا پارک تهران
   تجربه یک روز رؤیایی و خاص
آیا شما از روزمرگی‌ها خسته شده‌اید و به‌دنبال تجربه یک حس جدید و خاص هستید؟ اگر این حس را دارید و می خواهید بدون صرف هزینه و زمان زیاد حال و هوایتان را عوض کنید از ‌رؤیا پارک تهران غافل نشوید. ‌رؤیا پارک تلفیقی از مکان‌های مشابه در دنیا و فرهنگ ایرانی است که مشابه آن در کشور وجود ندارد. این مجموعه مشتمل بر 100 اثر است که حواس پنج‌گانه انسان، به‌خصوص بینایی را به چالش می‌کشد! سوارشدن روی قالیچه پرنده، ملاقات با آرش کمانگیر، قرارگرفتن در دستان یک گوریل بزرگ، اتاق بی‌نهایت، اتاق وارونه، اتاق آیینه‌ها، رفتن به دل کهکشان و… ازجمله اتفاقات رؤیایی هستند که در این سرزمین شگفت‌انگیز رخ می‌دهد؛ ضمن اینکه شما می‌توانید در این پارک رؤیایی‌، عکس‌هایی رؤیایی که قابلیت چاپ آنها روی لیوان، تی‌شرت و پیکسل دارند بگیرید و از این پارک با خود یادگاری به خانه ببرید. جالب است بدانید ساخت این پارک 7‌ماه به طول انجامید و سرانجام در نوروز 98 رسما افتتاح شد. همچنین ساخت این مجموعه تماما کار متخصصان ایرانی است و جای بسی دست‌مریزاد دارد.



یک تیر و دو نشان
با رفتن به این مجموعه‌های جالب، شما با یک تیر، دو نشان زده‌اید؛ علاوه بر پرکردن اوقات فراغت خود و خانواده، آموزش هم می‌بینید؛ آموزشی که در فضایی جذاب و عملی صورت می‌گیرد و بی‌شک مؤثر‌تر از آموزش‌های تئوری در کلاس‌های درس خواهد بود. البته از مزایای بازدید از این مجموعه می‌توان به تجربه ساعاتی متفاوت و هیجانی هم اشاره کرد، زیرا حتی اگر برای چندمین بار هم به این پارک‌ها رفته باشید باز هم فضای بکر و به روز آنجا برای شما تازه و جذاب خواهد بود.

اسپایدر پارک تهران
ملاقات با حشرات غول‌پیکر متحرک
حالا که با مجموعه‌های متفاوت شهر آشنا شدید، جا دارد از یک پارک هیجانی دیگر هم رونمایی کنیم؛ پارکی که با عنوان اسپایدر پارک تهران در نوروز 98 برای آشنایی با حشرات و زیستگاه آنها برای نخستین بار در ایران افتتاح شده است. در این پارک شما قدم به دنیای حشرات گذاشته و از نزدیک با آنها آشنا خواهید شد. در اسپایدر پارک با 20گونه مختلف از حشرات مواجه می‌شوید. نکته‌ای که باعث جذاب‌شدن این مجموعه شده، ابعاد بزرگ حشرات و متحرک‌بودن آنهاست که موجب می‌شود تمام جزئیاتی که قبلا نمی‌توانستید ببینید، برای شما آشکار شود! امکانات رفاهی چون فروشگاه، رستوران، بوفه و پارکینگ در این پارک مهیاست. یک خبر خوب اینکه شما با خرید یک بلیت می‌توانید از هر دو مجموعه ژوراسیک پارک و اسپایدر پارک بازدید کنید. ناگفته نماند ساخت این مجموعه 5‌ ماه به طول انجامید که در ساخت آن کشورهایی همچون هنگ کنگ مشارکت داشته‌اند. تا دیر نشده یک روز را برنامه‌ریزی کنید و برای تجربه یک‌روز هیجانی به اینجا بیایید.




تم پارک چیست؟
«تم پارک‌ها» پارک‌های جامعی هستند که با احداث قسمت‌های گوناگون، خواسته‌ها و نیازهای اقشار مختلف از پارک را برآورده می‌کنند. البته گاهی از عنوان «پارک تفریحی» نیز به‌جای عنوان «پارک موضوعی» استفاده می‌شود. این پارک‌ها از مهم‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شوند و جذابیت‌های سرگرم‌کننده‌ای برای افراد فراهم می‌کنند و آنها را گرد هم می‌آورند. عواملی همچون گسترش صنعت گردشگری، عوامل اقتصادی، نیاز روزافزون بشر به الگوهای فرهنگی و اشاعه فرهنگ‌های مختلف، روند رشد و تکامل تم پارک‌ها را موجب شده است. این پارک‌ها عموما در محل‌های باز و وابسته به محیط ایجاد می‌شوند و ترکیبی از جاذبه‌ها و فرهنگ آن کشور را در اختیار افراد قرار می‌دهند. تم‌پارک‌ها همچنین باید فضاهای فانتزی و محل‌های گذران اوقات فراغت ارائه دهند و مکانی برای نمایش‌دادن جاذبه‌های دست‌ساز بشر باشند. این دسته از پارک‌ها با بهره‌برداری از فناوری، شخصیت‌ها و خصوصیات فرهنگی را بازنمایی می‌کنند و تداعی‌گر داستان‌ها و روایت‌هایی هستند که افراد نسبتا با آنها آشنایی دارند.

مجموعه دکترلند
  سرزمین دکترهای کوچک!
خیلی از خانواده‌ها آرزو دارند فرزندشان در آینده پزشک حاذقی شود. اگر شما هم دوست دارید فرزندتان از کودکی با جذابیت‌های این رشته تحصیلی آنها شود یا تجربه‌ای شگفت‌انگیز از دنیای پزشکی کسب کند، حتما سری به این سرزمین دکترهای کوچک یا همان دکترلند بزنید. دکترلند یک بیمارستان مخصوص کودکان و نوجوانان است که البته این بار آنها به‌عنوان پزشک بیمارستان در این مجموعه حضور خواهند داشت. کودکان با این مکان منحصر به فرد و با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات پزشکی بسیار کار درمانی می‌کنند. تعجب نکنید اگر کودکی را با روپوش سفید بر تن دیدید که در حال عصب‌کشی یک دندان یا جراحی در اتاق عمل است. خیالتان از ایمنی محیط هم راحت باشد زیرا این مجموعه براساس استانداردهای لازم کاملا امن و بی‌خطر طراحی شده است. جالب است بدانید این مرکز به‌طور اختصاصی با اورژانس تهران همکاری می‌کند و کودکان و نوجوانان بعد از آموزش، مدرک معتبر دریافت خواهند کرد. البته ورود به اینجا محدودیت سنی دارد و فقط افراد 7 تا 14سال می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. در دکترلند علاوه بر بیمارستان کودک، غرفه عکاسی، گیفت‌شاپ و کافی‌شاپ نیز قرار داده شده است.

      



راه‌اندازی تم پارک جدید در جنوب تهران


هلـدینگ تفریحی گردشگری ایران فان در سال1384 و با هدف حرکت در مسیر نشاط و شادی شهروندان و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت مردم به‌ویژه نسل جوان، فعالیت خود را از طریق سرمایه‌گذاری و احداث انواع مجموعه‌های گردشگری و تفریحی، با رویکرد اصلی پارک‌های موضوعی آغاز کرده و تلاش کرده است از آخرین پدیده‌ها و دستاوردهای موجود در سطح ملی و بین‌المللی بهره‌گیری کند. در این خصوص لازم به ذکر است پارک‌های موضوعی که امروزه در دنیا بسیار مورد توجه قرار دارند، مجموعه‌های نوینی هستند که آموزش و فرهنگسازی‌ را از طریق تلفیق با تفریح و سرگرمی ارائه می‌کنند.

در این راستا، 3 پارک موضوعی منحصر به‌فرد در مجموعه دارآباد شامل هیومن‌پارک، دکترلند و‌رؤیا پارک، از جدیدترین پروژه‌های هلدینگ بوده که به گواه اکثر کارشناسان قابل رقابت و حتی با کیفیت‌تر از مجموعه‌های مشابه در سایر کشورهای دنیاست.

همچنین 2 پارک موضوعی ژوراسیک پارک (پارک دایناسورها و حیوانات متحرک) و اسپایدر پارک (پارک حشرات غول پیکر) واقع در سعادت‌آباد، دنیای شگفت‌انگیز و جذابی را برای همه اعضای خانواده، به‌ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد کرده که از مهم‌ترین پروژه‌های هلدینگ است.

 در نهایت با نگاه و رویکرد ایجاد هیجان، تفریح و نشاط برای خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان، مجموعه‌های تفریحی متنوعی در دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر) و مجموعه سورتمه تهران، واقع در منطقه دربند توسط هلدینگ تفریحی گردشگری ایران فان احداث شده که هم‌اکنون مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز است.

گفتنی است هدف ما در مجموعه ایران‌فان‌ این است که تفریح و سرگرمی را براساس آموزش و بینش فکری پیش ببریم. تلاشمان این بوده و هست که مجموعه‌هایی ایجاد کنیم که شهروندان و به‌ویژه کودکان و نوجوانان در کنار تفریح بتوانند از امکانات آموزشی کم نظیر  یا حتی بی‌نظیر بهره ببرند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این تم پارک‌ها بهره‌گیری از نظرات نخبگان و مشاوران زبده است. البته ناگفته نماند از آنجا که بخش اعظمی از بازی‌های این تم پارک‌ها از کشورهای پیشرفته الگوبرداری شده، یکی از دغدغه‌های ما بومی‌سازی‌ بازی‌ها و سرگرمی‌هاست. به همین منظور در همه پروژه‌ها و برنامه‌هایمان از مشاوران و کارشناسان فرهنگی، مذهبی و آموزشی بهره می‌بریم. در همین راستا تلاش داریم تا بازی و سرگرمی‌های ایرانی را ترویج دهیم و با مسئولان باغ کتاب هم مذاکراتی برای راه‌اندازی «شهر افسانه‌های ایرانی» صورت گرفته است.

همچنین ما همواره به رعایت عدالت در توزیع فضای تفریحی و استفاده همه اقشار جامعه از امکانات تفریحی و سرگرمی تأکید داشته‌ایم؛ از این‌رو تلاش کرده‌ایم در یکی از مناطق مهم جنوبی شهر تهران مجموعه‌ای را احداث کنیم که متأسفانه تاکنون شرایط این اقدام فراهم نشده است. ما برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در حد توان خود آماده هستیم و امیدواریم مسئولان شهری و دولتی هم در این زمینه با بخش خصوصی همراه شوند‌.

*علی محمد گلستانی‌فرد
مدیرعامل هلدینگ تفریحی ایران فان

این خبر را به اشتراک بگذارید