• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66604
+
-

قهرمان بی‌پول

«سامان قنبری» قهرمان بین‌المللی موتورسواری نمایشی دزفول به علت نداشتن حامی مالی از حضور در مسابقات جهانی بازماند

آخر هفته‌ها در پارک دولت دزفول همهمه‌ای برپاست؛ جوانان زیادی همراه با خانواده‌هایشان با تشویق‌های مکرر خود حرکات نمایشی موتورسوار دزفولی را می‌ستایند و برای دیدن حرکات جدید او لحظه‌شماری می‌کنند. به گزارش ایرنا، شور و شوق وصف‌ناپذیری در جمع‌های این‌چنینی وجود دارد. برخی افراد که موفق به حضور در صحنه نشده‌اند، به دنبال دانلود فیلم و عکس‌های تمرینات این ورزشکار دزفولی از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند.

طبق آمار رسمی، مردم دزفول افزون بر ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارند که موتوردار بودن نیمی از جمعیت این شهرستان نشانه علاقه وافر مردم به‌ویژه جوانان به این وسیله نقلیه است. «سامان قنبری» یکی از موتورسواران دزفولی است که حرکات نمایشی‌اش داوران برنامه پربیننده عصر جدید را نیز به وجد آورد و میلیون‌ها ایرانی را تا مرحله نیمه‌نهایی بهت‌زده کرد.

کسب یک مقام اول و ۲ مقام دوم آسیایی و کسب مقام نهم جهانی تنها گوشه‌ای از افتخارات این ورزشکار صاحب‌سبک دزفولی است. اما این ورزشکار این روزها، با توجه به نداشتن حامی مالی (اسپانسر)، برای ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

وی می‌گوید: ۴۰ روز دیگر مسابقات جهانی استانت در جمهوری چک شروع می‌شود و من با وجود داشتن دعوتنامه، امکان حضور در این مسابقات را ندارم. قنبری نداشتن اسپانسر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های سفر را دلیل شرکت نکردنش در این مسابقات عنوان می‌کند و می‌افزاید: مسابقات چک را به احتمال زیاد به دلیل مشکلات مالی از دست خواهم داد. وی بیان می‌کند: من برای هر 4 جلسه تمرین موتورسواری حداقل باید ۴ میلیون تومان هزینه کنم.


نه اسپانسری هست و نه مدیری دلسوز

این قهرمان حرکات نمایشی موتورسواری، این رشته ورزشی را یکی از رشته‌های پرهزینه جهان می‌داند و می‌گوید: رشته ورزشی ما نمایشی است و برای شرکت در هر مسابقه بین‌المللی باید موتور سنگین داشته باشی. آماده‌سازی موتور برای برگزاری مسابقات هم کار دشواری است.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه نه اسپانسری هست و نه مدیران برای این رشته ورزشی دل می‌سوزانند، ادامه می‌دهد: پرداخت حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه رفت و برگشت به کشورهای اروپایی هم دشوار است و من قادر به پرداخت این هزینه نیستم.

این قهرمان دزفولی اظهار می‌کند: تهیه ویزا و گذرنامه از دیگر مشکلات من برای شرکت در مسابقات بین‌المللی است چون برای دریافت ویزا باید پرینت حساب بانکی با حدود ۷۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشم. قنبری می‌افزاید: اداره ورزش و جوانان و هیات موتورسواری دزفول نامه‌نگاری و پیگیری‌هایی برای من انجام داده‌اند، ولی توانایی کمک مالی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی را ندارند.


دزفول پیست موتورسواری نمایشی ندارد

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول می‌گوید: قنبری نفر نخست این رشته ورزشی در ایران و آسیا و جزو ۱۰ ورزشکار برتر جهان است. او یکی از ورزشکاران خلاق، رکورددار و حرفه‌ای است که بدون مربی حرکات نمایشی خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد، اما متاسفانه ما نتوانسته‌ایم امکاناتی برای تمرین در اختیار او قرار دهیم.

«علی شاهرخی‌پور» حرکات نمایشی موتور سنگین را یک رشته پرهزینه می‌خواند و می‌افزاید: برای هر تمرین و مسابقه ۲ لاستیک موتور سنگین هر کدام به قیمت حدود ۴ میلیون تومان نیاز است. پیگیری‌ها برای یافتن اسپانسر برای این ورزشکار بااستعداد دزفولی ادامه دارد. وی بیان می‌کند: با پیگیری‌های انجام‌شده از شهرداری فقط توانستیم قسمتی از پارک دولت را در روزهای خلوت برای تمرین این ورزشکار در نظر بگیریم، ولی پیست دائمی برای این ورزش در دزفول وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید