• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66520
+
-

بازگشت رونق به نساجی قائمشهر

ستاد اجرایی فرمان حضرت امامره با نصب ماشین‌آلات خط رنگرزی و تکمیل فرایند چرخه تولید در این کارخانه ورود می‌کند

کارخانه نساجی قائمشهر پس از 3 دهه گرفتاری در چنبره مشکلات مختلف قرار است با ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سرمایه‌گذاری آن به چرخه تولید بازگردد.

به گزارش ایرنا، این موضوع را روابط عمومی استانداری مازندران پس از نشست با معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با استاندار مازندران اعلام کرد.

در نشست «احمد حسین‌زادگان» استاندار و «سید مصطفی سید هاشمی» معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 2 طرف برای تکمیل و شتاب‌بخشی به چرخه تولید در کارخانه نساجی مازندران توافق کردند.

قرار است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گام نخست برای نصب ماشین‌آلات خط رنگرزی و تکمیل فرایند چرخه تولید در این کارخانه ورود کند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این نشست پایداری اشتغال و تقویت تولید را سیاست اصولی این ستاد برشمرد و گفت: در سال رونق تولید، گوش به فرمان مقام معظم رهبری، همه در راستای حمایت از اشتغال و تولید رسالت دارند و باید اهتمام کنند.

استاندار نیز احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد، راکد و تقویت تولید را از برنامه‌های محوری این حوزه در استان دانست و اظهار کرد: برای تسهیل امور در چرخه تولید و صنعت استان و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی، عزم راسخی داریم و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم.

در این نشست حسین زادگان، مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را برای ورود کامل در پروژه کارخانه نساجی مازندران متقاعد کرد و با بیان ویژگی‌ها و قابلیت‌های نهفته این واحد تولیدی صاحب قدمت در صنعت نساجی، موافقت این ستاد را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه و راه‌اندازی بخش‌های مختلف شرکت جلب و پیشنهادهای راهبردی برای تداوم تولید و بازگشت سرمایه‌گذاری این ستاد ارائه کرد.

کارخانه نساجی قائمشهر که با نام نساجی مازندران هم شناخته می‌شود، از نخستین واحدهای صنعتی بزرگ کشور محسوب می‌شد که کلنگ آن سال ۱۳۰۷ به زمین زده شد و در سال ۱۳۱۳ به بهره‌برداری رسید. 

بعدها تعداد کارخانه‌های نساجی در قائمشهر به 3 واحد رسید.مشکلاتی همچون کاهش کشت پنبه در مازندران تا فرسودگی ماشین‌آلات و سنگینی بوروکراسی ناشی از مالکیت دولتی سبب شد تا مشکلات کارخانه‌های نساجی از سال 1372 با واگذاری آنها به بانک ملی و هدف حل معضلات ناشی از مالکیت دولتی نمود بیرونی پیدا کند. 

مشکلات واحدهای باقیمانده نساجی قائمشهر از دهه ۸۰ با واگذاری‌های مختلف و نسخه‌هایی که با تغییر هر دولت، وزیر و استاندار پیچیده می‌شد، به کلاف سردرگم تبدیل شد.در حال حاضر کارخانه نساجی شماره یک قائمشهر پس از واگذاری‌های مختلف و انباشته شدن مشکلات در مالکیت شهرداری این شهر قرار دارد و به علت مسائلی که این نهاد به لحاظ حقوقی و مالی گرفتار آن است، عملا حل آنها به حالت تعلیق درآمده است.آخرین بار شهرداری قائمشهر قرار بود آبان پارسال این کارخانه را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کند ولی در دقیقه ۹۰ و پیش از باز شدن پاکت پیشنهاد قیمت، مزایده لغو شد و کارخانه در مالکیت شهرداری باقی ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید