• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 21 بهمن 1396
کد مطلب : 6647
+
-

گرانی سفر و کمبود امکانات، سد راه رونق گردشگری است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سفر سالانه دو و نیم میلیون نفر از ایرانی‌ها به ترکیه و ورود تعداد کمی از مردم آن کشور به ایران، گفت: دلایل بسیاری سد راه ورود بی‌شمار گردشگران خارجی به کشور بوده اما گرانی سفر و کمبود امکانات از مولفه‌های مهم محسوب می‌شود که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشید.

احمد اصغری در گفت‌و گو با مهر، اعلام کرد: درصورتی که گردشگری داخلی رونق یابد علاوه ‌بر کاهش خروج ارز از کشور، شاهد شکوفایی و توسعه استان‌های پرجاذبه خواهیم بود. وی حمایت تصمیم‌گیران حوزه گردشگری از فعالان بخش خصوصی را موجب افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برای رفع کمبود امکانات گردشگری در کشور خواند و افزود: اگر تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران تعلق بگیرد و تسهیلات قانونی مناسب شامل فعالان صنعت گردشگری شود، علاوه بر اشتغال‌زایی، حوزه گردشگری نیز رونق می‌گیرد. به گفته اصغری، مسئولان ترکیه و گرجستان به این باور دست یافته‌اند که گردشگری می‌تواند موتور مولد اقتصاد و بستر ایجاد اشتغال باشد و با رفع موانع توانستند به جذب گردشگران کشورهای مختلف اقدام کنند و درآمد ارزی‌شان را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران همچنین با اعلام اینکه آژانس‌های گردشگری ترکیه اکنون توانسته‌اند بازارهای هدف خوبی شناسایی کنند، گفت: آنها با ارائه بسته‌های سفر ارزان‌قیمت، گردشگران خارجی ازجمله ایرانیان را جذب می‌کنند. در حالی که چنین رویکردی در ایران دیده نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید