• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66465
+
-

صنایع غیرفعال فارس به چرخه تولید بازمی‌گردند

استاندار: واحدهای تولیدی تعطیل یا تملک شده از سوی بانک‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد

اخبار فارس
صنایع غیرفعال فارس به چرخه تولید بازمی‌گردند

استاندار فارس با اشاره به واحدهای تولیدی تعطیل یا تملک‌شده از سوی بانک‌ها از تلاش برای قرار گرفتن مجدد این واحدها در اختیار سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش ایسنا، «عنایت‌الله رحیمی» در جریان افتتاح کارخانه گل پونه در شهرک صنعتی شیراز عنوان کرد: با توجه به این‌که سال 98 از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام‌گذاری شده، مدیریت ارشد استان توجه به مشکلات واحد‌های تولیدی و تشویق به ادامه فعالیت آنها را با جدیت در دستور کار قرار داده است. 

وی با بیان این‌که کارخانه گل پونه فعالیت خوبی را آغاز کرده است افزود: امروز به مجموعه‌ای سر زدیم که فعالیت آن تکمیل‌کننده زنجیره تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه سبزی است که با سرمایه‌گذاری حدود 9 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است. استاندار فارس با اشاره به این‌که نیمی از سرمایه مذکور با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه تامین شده است از اشتغال 130 نفر در این کارخانه گفت و تاکید کرد: بی‌تردید چنین واحدهایی که تولید را به سمت بهینه شدن پیش می‌برند و سود‌آوری و بازار فروش داخلی و خارجی دارند باید مورد حکایت قرار گیرند. 

رحیمی با تاکید بر اهمیت بازدید از واحدهای تولید و بررسی مشکلات آنها اظهار کرد: شنیدن مشکلات صنعتگران سبب خواهد شد در کارگروه‌های رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذاری به رفع این مشکلات بپردازیم و شاهد حرکت مثبت استان در رونق تولید باشیم. وی عنوان کرد: سیاست کلی مدیریت ارشد استان فارس بر این است که کارخانه‌ها و واحدهای تولید فعال به ظرفیت اسمی خود برسند و واحدهای نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگردند. 

استاندار فارس یادآور شد: توجه به تشویق سرمایه‌گذاران و در نظر گرفتن تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید نیز در دستور کار قرار دارد. رحیمی با اشاره به کاهش آمار بیکاری استان در بهار 98 و 97 از 8.9 به حدود 7 و رتبه دوم استان در این زمینه عنوان کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های مثبتی تاکنون انجام شده است.
 وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد رونق هرچه بیشتر تولید در استان فارس باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید