• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 21 بهمن 1396
کد مطلب : 6646
+
-

استان‌هایی که برنامه توسعه گردشگری دارند، بودجه بیشتری می‌گیرند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، تقویت هویت و اصالت بومی و محلی را در جذب گردشگر به ایران مؤثر خواند و در جمع فعالان گردشگری استان هرمزگان گفت: استان‌هایی که برای توسعه گردشگری برنامه داشته باشند، بودجه بیشتر دریافت می‌کنند.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، محمد محب‌خدایی افزود: برنامه استان‌ها برای توسعه گردشگری باید منسجم باشد و از کارهای پراکنده پرهیز شود.

معاون گردشگری با اعلام اینکه کشور ترکیه فیلم‌ها و سریال‌های خود را با پیش‌زمینه گردشگری تولید می‌کند، خواستار توجه جدی و تخصصی رسانه‌های کشور برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران شد.

او گفت: رسانه می‌تواند با معرفی جاذبه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در مخاطب برای سفر انگیزه ایجاد کند.

معاون گردشگری بر حفظ و معرفی آداب و رسوم سنتی هر منطقه نیز تأکید کرد و افزود: هر کدام از آیین‌ها و سنت‌های مردم ایران دارای جاذبه خاص خود است که می‌تواند گردشگران فراوانی به کشور جذب کند.

محب خدایی با تأکید بر اینکه گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند به‌دنبال شکستن خطوط قرمز فرهنگی و اعتقادی مردم نیستند، گفت: گردشگران برای دیدن اعتقادات، آداب و رسوم و زندگی عادی مردم به ایران سفر می‌کنند.

او با اعلام اینکه مدرن‌سازی‌ نمی‌تواند برای ایران جذب گردشگر کند، گفت: در شهر کاشان بسیاری از گردشگران ورودی جذب خانه‌های سنتی می‌شوند و همین موضوع باعث پشیمانی کسانی شد که خانه‌های سنتی خود را تبدیل به برج کرده‌اند.

معاون گردشگری از اداره‌های میراث‌فرهنگی استان‌ها خواست کاری کنند تا ظرفیت اشغال تخت هتل‌ها به 80درصد برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید