• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66444
+
-

نمایشگاهی با طعم فلفل نمکی

گالری
نمایشگاهی با طعم فلفل نمکی

نمایشگاه «کاریکاتورهایی با طعم فلفل نمکی» از مجموعه آثار «فخرالدین دوست‌محمد» در کرمانشاه آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا «فخرالدین دوست‌محمد» هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به برپایی این نمایشگاه در گالری حوزه هنری گفت: این نمایشگاه تا 29 تیرماه برپاست. وی افزود: این نمایشگاه دهمین نمایشگاه انفرادی‌ام محسوب می‌شود و در آن 52 کاریکاتور نمایش داده می‌شود که همگی در سال‌های اخیر طراحی شده‌اند.

دوست‌محمد با بیان این‌که کاریکاتورهای این نمایشگاه با موضوعات مختلف طراحی شده‌اند، گفت: عمده موضوعات مربوط به مباحث اجتماعی و فرهنگی است. موضوعاتی مانند سرقت میراث فرهنگی، کودکان قربانی جنگ و افرادی که دچار خودبزرگ‌بینی هستند.  این هنرمند کاریکاتوریست در خصوص نحوه طراحی آثار خود گفت: در مرحله نخست پس از طراحی با مداد با یک روان‌نویس کار را دوباره می‌کشم و سپس به کمک نرم‌افزارهای گرافیکی آن را رنگ‌آمیزی می‌کنم. 

وی در مورد چرایی انتخاب نام این نمایشگاه گفت: زبان برخی از این کاریکاتورها مانند فلفل تند است و در برخی نمک کار بیشتر است و برای همین ترجیح دادم نام نمایشگاه را کاریکاتورهایی با طعم فلفل نمکی بگذارم. دوست‌محمد با بیان این‌که 18 سال است کار کاریکاتور می‌کند، گفت: طی این مدت در بیش از 150 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی در کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، چین، ترکیه، لهستان و اکراین شرکت داشته‌ام.

وی با گلایه از مسئولان فرهنگی استان گفت: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هیچ یک از مسئولان حاضر نشدند و تنها حضور هنرمندان و اساتید را در نمایشگاه داشتیم که حقیقتا جای گله‌مندی از مسئولان فرهنگی این استان دارد.  دوست‌محمد در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری زبان کاریکاتور گفت: با استفاده از این هنر می‌توان نقدها را صریح و روشن بیان کرد و عمیق‌ترین محتواها را به‌راحتی منتقل کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید