• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66039
+
-

4 فرضیه و یک نکته

4 فرضیه و یک نکته

بازگشت وحید امیری به‌خاطر نوع و زمان جدایی او از پرسپولیس موافقان و مخالفانی داشت اما یک مسئله مهم دیگر به جنبه فنی ماجرا مربوط می‌شود. همه می‌دانند که با حضور دوباره امیری، پرسپولیس به شکل عجیبی پر از هافبک کناری و وینگر شده و معلوم نیست این همه بازیکن در چه سیستمی قرار است به میدان بروند. الان پرسپولیس در سمت راست خط میانی امثال احمد نوراللهی، سیامک نعمتی و فرشاد احمدزاده را به‌عنوان مدعیان اصلی در اختیار دارد و در سمت چپ هم وحید امیری به جمع مهدی ترابی و امید عالیشاه افزوده شده؛ هرچند زمزمه‌های جدی در مورد جدایی عالیشاه به گوش می‌رسد. در ضمن فراموش نکنیم امیری به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش و گران‌قیمت، برای نشستن روی نیمکت به پرسپولیس نمی‌آید؛ مخصوصا که راست یا به دروغ می‌گویند جذب او با نظر خود کالدرون انجام شده است؛ بنابراین لابد باید راهی برای بازی کردن قطعی وحید در ترکیب فیکس تیم پیدا کرد. این مطلب چند فرضیه را در این مورد بررسی می‌کند.
  وحید امیری می‌تواند در پست تخصصی خودش یعنی وینگر چپ به میدان برود و مهدی ترابی به سمت مقابل یعنی وینگر راست منتقل شود. در این صورت احمد نوراللهی نیمکت‌نشین خواهد شد.
  وحید امیری می‌تواند به‌عنوان مهاجم سایه پشت سر علی علیپور بازی کند. او سابقه حضور در این پست را دارد، گرچه آنجا چندان مفید نبوده است. در این صورت مهاجم جدیدی که پرسپولیس می‌خرد، نیمکت‌نشین خواهد شد.
   اینکه وحید امیری وینگر چپ باقی بماند و مهدی ترابی در نقش مهاجم سایه به میدان برود. ترابی قبلا به بازی در خط حمله ابراز تمایل کرده است. در این صورت باز هم مهاجم جدیدی که پرسپولیس می‌خرد، نیمکت‌نشین خواهد شد.
  احتمالات بالا درصورتی بود که پرسپولیس مثل دوران برانکو با چینش 2-4-4 به میدان برود. گفته می‌شود سیستم مورد علاقه کالدرون 1-3-2-4 است. در این صورت او از 2 هافبک دفاعی همزمان (نوراللهی و کامیابی‌نیا) استفاده خواهد کرد و در 2سمت چپ و راست خط میانی جا برای حضور 2 وینگر باز خواهد شد. در این صورت یک طرف امیری می‌تواند بازی کند و یک طرف ترابی. در عین حال چون این سیستم فقط با یک مهاجم اجرا می‌شود، باز هم فوروارد جدیدی که پرسپولیس قصد خریدش را دارد باید روی نیمکت بنشیند.
نکته مهم: چنان‌که می‌بینید حضور پرشمار بازیکنان در رختکن پرسپولیس باعث شده کالدرون با وضعیت پیچیده‌ای برای ارنج کردن تیمش مواجه باشد. فرضیه‌های ما را خواندید و البته احتمالات دیگری هم می‌تواند وجود داشته باشد. هر کدام از این سیاست‌ها که اتخاذ شود، نهایتا کالدرون باید چند مهره سرشناس تیمش را نیمکت‌نشین کند؛ کسانی که امید عالیشاه (اگر جدا نشود) مهم‌ترین‌شان است و البته می‌تواند شامل مهاجم جدید تیم سرخپوشان هم باشد. صدالبته کالدرون باید اقتدار بسیار بالایی داشته باشد که بتواند چنین تیمی را با نیمکت‌نشینان سرشناس کنترل کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید