• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65903
+
-

تور دوچرخه‌سواری سبلان بین‌المللی می‌شود

خبر ورزشی
تور دوچرخه‌سواری سبلان بین‌المللی می‌شود

سرپرست هیات دوچرخه‌سواری استان اردبیل از برگزاری تور دوچرخه‌سواری کوهستان سبلان با ایده جهانی‌سازی کوه سبلان و اردبیل خبر داد.

به گزارش همشهری«محمدصادق قاسمی» با بیان این‌که از ابتدای امسال 3 تور کوه سبلان با حضور دوچرخه‌سوارانی از اردبیل و برخی استان‌های کشور برگزار شده است، عنوان کرد:‌ هدف از برگزاری تور کوهستان سبلان معرفی کلی دوچرخه‌سواری دور قله سبلان به عنوان یکی از زیباترین قله‌های جهان است. تلاش می‌کنیم با این ایده در آینده اردبیل را با سبلان جهانی کنیم.

این مسئول با اشاره به برگزاری تور دوچرخه‌سواری سبلان در ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا بیان کرد: در طول مسیر دوچرخه‌سواران تغییر ارتفاع مثبت 2500 متر را تجربه می‌کنند. این تور از محل پیست اسکی الوارس در سرعین استارت می‌خورد و از مسیرهای ساوالان درسی، سه‌راه شابیل - آب‌گرم معدنی شابیل گذر می‌کند و در ادامه، از مسیرهای هوشنگ درسی، گره‌ گول، پالان توکن، آب‌گرم موئیل و مسیر ییلاقی آیی درسی - مسیر کوچ عشایر و گوجاگار - در حداکثر ارتفاع و در نهایت پس از یک دور بر مسیر قله سبلان در پیست اسکی الوارس به پایان می‌رسد. 

به گفته قاسمی، کل مسیر تور کوهستان سبلان در محل ییلاقات عشایر و مسیر کوچ عشایر استان اردبیل است و طبیعتی فوق‌العاده برای دوچرخه‌سواران و مسافران به نمایش می‌گذارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید