• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65722
+
-

توسعه صنایع تبدیلی در بوشهر

خبرخوان
توسعه صنایع تبدیلی در بوشهر

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: طی 3 ماه اول سال جاری، طرح‌هایی همچون بسته‌بندی خرما و رطب، عمل‌آوری آبزیان، سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی، بسته‌بندی سبزی و صیفی و تولید ژل آلوئه‌ورا به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، «مصطفی قلی‌پور» افزود: در 3 ماه اول سال جاری، ۹ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال در سال جاری، تاکنون با همت و تلاش صاحبان واحدهای تولیدی و حمایت و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و ارگان‌های ذی‌ربط ۹ واحد تولیدی صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده این طرح‌ها ۲۴۳ هزار و ۷۱۹ میلیون ریال بوده و اشتغال حاصل از آنها نیز ۱۰۶ نفر است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است. 

قلی‌پور بیان کرد: برخی از طرح‌ها از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات توسعه روستایی و مناطق برخوردار و غیربرخوردار استفاده کرده‌اند. 
وی اظهار کرد: ظرفیت تولید در این واحدها حدود ۸ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته. همچنین، میزان جذب ماده خام کشاورزی در این واحدها حدود ۱۳ هزار تن است. 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: زمینه فعالیت طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، بسته‌بندی خرما و رطب، عمل‌آوری آبزیان، سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی، بسته‌بندی سبزی و صیفی و تولید ژل آلوئه‌ورا بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید