• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65706
+
-

«عسل کنار» بوشهر ثبت ملی شد

در استان
«عسل کنار» بوشهر ثبت ملی شد

نشان جغرافیایی عسل کنار استان بوشهر با علامت تجاری 143-GI توسط اداره کل مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت ملی رسید.

به گزارش ایرنا، بخشی از پوشش جنگلی استان بوشهر را درختان کنار (سدر) شامل می‌شوند که بیشتر در دامنه کوه‌ها به صورت دیم می‌روید و درختی گرمسیری و مقاوم در برابر کم‌آبی و نور خورشید است و میوه آن مصرف انسانی و حیوانی دارد و برگ‌های آن علاوه بر غذای دام برای تهیه مواد دارویی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

این درخت در فصل پاییز گرده می‌دهد و زنبورداران در این فصل کندوهای خود را برای تولید عسل از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر انتقال می‌دهند.
میوه گونه بومی درخت کنار در استان بوشهر ریز و کم‌گوشت است، اما در سال‌های اخیر گونه‌های جدیدی از کنار با عنوان "پیوندی" در این استان در قالب باغ دست‌کاشت ایجاد شده است که با تولید میوه‌های دانه‌درشت و خوشمزه نقشی مهم در اشتغال‌زایی، صادرات و ارزآوری و تولید عسل دارد.

عسل کنار دارای خواص دارویی ویژه‌ای است که در میان مردم استان بوشهر و کشورهای حوزه خلیج فارس مشتریان زیادی دارد و قیمت هر کیلوگرم آن بر اساس کوهی و پرورشی بودن آن بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۳ میلیون ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از این پس، واحدهای تولیدی عسل در استان می‌توانند علامت ثبت ملی محصول 143- GI را روی بسته‌بندی‌های تولیدی خود درج کنند و این علامت نشانه تمایز عسل کنار استان با عسل تولیدی دیگر استان‌ها خواهد بود.

«سید حسین حسینی محمدی» افزود: توانمندی‌های فراوان استان بوشهر علاوه بر صنایع بزرگ موجود در صنایع تبدیلی و کوچک می‌تواند فرصت بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی و توسعه صادرات غیرنفتی فراهم آورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید