• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65563
+
-

تدوین سند ملی پویانمایی در دستور کار

استاندار کرمانشاه از آمادگی این استان برای ساخت سریال یا انیمیشن «یارمحمدخان کرمانشاهی» خبر داد

تدوین سند ملی پویانمایی در دستور کار

رئیس سازمان صداوسیما بر لزوم تدوین سند ملی پویانمایی تاکید کرد و گفت: ایران در حال فتح قله‌های پویانمایی است. به گزارش مهر «عبدالعلی علی عسکری» در اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ایران در کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه استانی فرهنگی است و این واقعه در تقویم استان ماندگار می‌شود. وی با بیان این‌که باید برنامه‌های عروسکی در استان‌ها جدی گرفته شود، افزود: برای شورآفرینی و نشاط در بدنه جامعه لازم است که به کارهای عروسکی توجه شود.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در همه کشور دانش و سواد پویانمایی وجود دارد و ما در حال فتح قله‌های پویانمایی هستیم.  عسکری با بیان این‌که پویانمایی اثر عمیقی بر کودکان نوجوانان و خانواده‌ها دارد و باید آن را کشف کرد تا در آینده سریال‌های پویانمایی را به جای سریال‌های معمولی داشته باشیم، ادامه داد: اگر اهتمام کنیم می‌توان سریال‌های پرنفوذ و زیبایی در سیما داشته باشیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان کشور در این حوزه تصریح کرد: با وجود این، ما باید از قطب‌های بزرگ پویانمایی دنیا محسوب شویم.  وی بیان کرد: جای جشنواره پویانمایی در کشور خالی بود و این کار ارزشمند در تقویم تحولات فرهنگی و هنری کشور ثبت می‌شود. عسکری همچنین اظهار کرد: اگر بخواهیم این جشنواره ماندگار باشد باید سند ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی را تدوین کنیم. 


آمادگی کرمانشاه برای ساخت سریال «یارمحمدخان» 

استاندار کرمانشاه هم از آمادگی این استان برای ساخت سریال یا انیمیشن «یارمحمدخان» خبر داد. «هوشنگ بازوند» در اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران اظهار کرد: راهبرد اصلی ما و مردم قدرشناس کرمانشاه، توسعه و پیشرفت این دیار پراستعداد و سینه‌ستبر ایران اسلامی است.

وی افزود: اگر امروز اشتیاق اصرار بر میزبانی این چنین فرصت‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌هایی را داریم، برای رساندن این صفت راهبردی و باور همه مسئولان، سرمایه‌گذاران، گردشگران و آحاد مردم است.  استاندار کرمانشاه گفت: زخم طبیعت در 2 سال گذشته چندین بار در حوادثی چون زلزله و سیل بر سینه ستبر کرمانشاه نشست، اما آنها دوباره ساختند و دوباره ایستادند. ساختن ‌ عادت مردم این دیار است.

این مسئول با اشاره به برگزیده شدن کرمانشاه برای رخداد بزرگ گردشگری در سال ۲۰۲۰ در حوزه گردشگری روستایی افزود: استان کرمانشاه با حمایت از بخش خصوصی و مراکز تولید انیمیشن در همین زمینه آمادگی دارد از طرح‌ها و ظرفیت هنرمندان حاضر بهره‌مند شود. استاندار کرمانشاه گفت: ما باور داریم امروز این هنر و صنعت رسانه در بخش‌ها و قالب‌های متنوع از جمله پویانمایی می‌تواند ارزش افزوده برای داشته‌های ما به ارمغان بیاورد.

استاندار در ادامه افزود: همان‌طور که می‌دانید سردار یارمحمدخان کرمانشاهی از فعالان مشروطه بود. در گذشته نبردهای سخت به یاری سرداران شجاع در سراسر ایران از اتفاقاتی است که هر ایرانی را به وجد می‌آورد. اعلام می‌کنم در استان کرمانشاه آمادگی برای مشارکت در تولید سریال یا مجموعه‌های انیمیشنی با موضوع یارمحمدخان را داریم.  دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با شعار «ایران پویا و کرمانشاه زیبا» از ۱۸ تا 20 تیر در کرمانشاه برگزار شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید