• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65443
+
-

پاتوسی هم پرید!

پاتوسی هم پرید!

«اگر زودتر آمده بودم، تیام را نگه می‌داشتم»؛ جمله‌ای که امیرحسین فتحی دقیقا یک سال قبل پس از تحویل‌گرفتن استقلال از افتخاری گفت. آن روزها هواداران خشمگین استقلال به‌خاطر از دست‌دادن چند ستاره شاخص تیم پرامید فصل قبل، زمین و زمان را به ناسزا بسته بودند و حملات‌شان به صفحات مجازی مدیران دولت لحظه‌ای قطع نمی‌شد. شاید بتوان گفت دعواها بر سر اینکه فلان تیم نورچشمی و حکومتی است و تبعیض در فوتبال ایران جریان دارد، از همان روزها شعله‌ور شد. حالا دقیقا یک سال گذشته و جانشینان افتخاری هم چندان هنرمند نبوده‌اند. استقلال تا اینجا 15بازیکن را از دست داده؛ چند نفرشان ستاره‌های فصل قبل بوده‌اند و یا حداقل مؤثر بازی کرده‌اند. مهم‌ترینشان‌ اللهیار صیادمنش بود که به بهانه کسب درآمد فروخته شد اما حالا هم او رفته و هم پولش ظاهرا تنها خرج بدهی پروپئیچ شده. از پولی که آبی‌ها نزد فیفا دارند یا طلبی که بابت فروش تیام داشتند هم خبری نیست. هر‌چند هنوز شکایت شفر به فیفا به جریان نیفتاده و چندین و چند طلبکار داخلی هم در‌ ای‌اف‌سی پرونده باز دارند.
حالا آبی‌ها با یک تیم کاملا معمولی و بدون هیچ ستاره تأثیرگذار و با هدایت یک مربی خارجی که هندوانه‌ای نشکافته است و مشخص نیست چه کیفیتی خواهد داشت، فصل جدید را شروع می‌کنند؛ فصلی که از همین حالا هواداران استقلال با ناامیدی مطلق درباره‌اش حرف می‌زنند و بعید است بیشتر از یک سهمیه پلی‌آف آسیا دستاورد مهم‌تری برای استقلال داشته باشد.
بعد از چند ‌ماه وعده و وعید و زدن حرف‌های ضد‌‌‌ونقیض و حتی دروغ‌های قشنگ، ظاهرا مدیران استقلال امیدواری زیادی داشتند تا آیاندا پاتوسی، هافبک تأثیرگذار این تیم را حفظ کنند ولی تلاش‌های آنها بی‌نتیجه ماند و پاتوسی احتمالا فصل آینده در لیگ امارات بازی خواهد کرد. گفته شده علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه به امارات رفته بود تا برای تمدید قرارداد با آیاندا پاتوسی مذاکره کند اما رسانه‌های اماراتی خبر از پیوستن این بازیکن به بنی‌یاس داده‌اند. این موضوعی است که مدیربرنامه‌های سابق پاتوسی هم آن را تأیید کرد و ظاهرا تعلل استقلالی‌ها در نهایت باعث شده تا آنها این بازیکن مهم را از دست بدهند. گفته شده که ساشا شفر در تمام این روزها با ستاره فصل قبل تیم در تماس بوده و درست در موعد مقرر او را برای تست پزشکی به باشگاه اماراتی برده است. به هر حال، پدر و پسر آلمانی انتقام سختی از خطیر گرفتند و پاسخ اتهامات او را به این شکل پس دادند. البته استقلالی‌ها می‌توانستند در زمان معین‌شده مبلغ رضایت‌نامه پاتوسی را به باشگاه آفریقایی پرداخت کنند و این بازیکن را برای فصل جدید هم در اختیار داشته باشند ولی در نهایت چالش‌های مالی و تعلل مسئولان این باشگاه همه‌‌چیز را تغییر داد.
  پاتوسی: گفتند مرا نمی‌خواهند!
مدیران آبی بارها تأکید کرده بودند که پاتوسی یک سال دیگر قرارداد دارد و فصل آینده در استقلال می‌ماند. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال که بارها چنین وعده‌ای را به هواداران داده بود، چند‌روز پیش ‌پس از پایان جلسه هیات مدیره استقلال در جمع خبرنگاران گفت که هیأت مدیره در تلاش است که مبلغ پول پاتوسی تهیه شود تا از وجود او برای فصل آینده استفاده کنیم. پاتوسی اما در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، درباره حرف و حدیث‌های به‌وجود آمده درباره تمدید قراردادش با استقلال گفت: «در استقلال افراد دو‌رویی وجود دارند و این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. آنها می‌دانستند باید قراردادی که با کیپ‌تاون (تیم قبلی بازیکن) بسته بودند را قطعی می‌کردند اما این کار را نکردند. آنها (مسئولان استقلال) نامه‌ای به کیپ‌تاون فرستاده و گفته بودند من را نمی‌خواهند! جالب است که اکنون به هواداران می‌گویند که من به آنها خیانت کرده‌ام، اما خودشان خیلی خوب می‌دانند حقیقت چیست. از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم اما حقایق برای آنها به‌زودی مشخص می‌شود.»
دیروز جواد زرینچه، سرپرست استقلال به موضوع جدایی پاتوسی واکنش نشان داد و گفت: «بازیکنان جوان خوبی داریم. اگر به تاریخ استقلال نگاه کنید، بازیکنان زیادی آمده‌ و رفته‌اند. به لحاظ مالی شرایطی نداشتیم که پاتوسی را حفظ کنیم. با وجود این، جوان‌های خوبی داریم و با حمایت هواداران، همه از نگرانی درمی‌آیند. بچه‌هایی داریم که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.»
فتحی روز گذشته در گفت‌وگو با سایت باشگاه درباره رفتن پاتوسی حرف زد. او در توجیه اتفاقات رخ‌داده می‌گوید: «ما باید بین حل ماجرای پروپئیچ و جذب پاتوسی انتخاب می‌کردیم. هنوز فیفا قبول نکرده از محل طلب‌های استقلال این جریمه را پرداخت کند. ما سال گذشته پرونده یازالده گومز را برطرف کردیم و هنوز پرونده‌های بویان و جپاروف را هم داریم که حل‌و‌فصل نشده. در عین حال اولویت اول سرمربی دیاباته بود. جذب پاتوسی 450هزار دلار پول نقد نیاز داشت که در توان ما نبود درحالی‌که پول دیاباته به‌تدریج و در طول فصل پرداخت می‌شود. از هواداران می‌خواهم نیمه پر لیوان را ببینند. همین حالا که به‌خاطر پاتوسی ناراحت هستید، یک فوروارد خوب خارجی از سری  Aو لیگ فرانسه به استقلال آمده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید